به همت سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی و همکاری معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی؛ اجرای پروژه‌های عمرانی و بازسازی، تعمیر و مرمت گنجینه‌های هنر و معماری حرم مطهر رضوی در دوران تعطیلی حرم مطهر به دلیل شیوع ویروس کرونا با سرعت بیشتری انجام گرفت.

به‌سازی و بازسازی گنجینه‌های هنر و معماری حرم رضوی در دوران قرنطینه

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد زائران در فضای ملکوتی بارگاه منور رضوی، فرصت ارزشمندی فراهم شد تا زمینه احیاء، بازسازی و تعمیرات مورد نیاز صحن و سرای این بارگاه رضوی برای پذیرایی از زائران انجام شود.

مصطفی فیضی گفت: همکاران ما در معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در زمینه مرمت، تعمیر، نصب و بازسازی و ضدعفونی اماکن متبرکه و بخش‌های مختلف دوشادوش همکاران سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر تمام همت خود را به کار گرفتند تا زیارت زائران و مجاوران تسهیل شود و به‌سازی حرم مطهر رضوی با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: به‌سازی، مرمت و پرداخت درب‌های نقره روضه منوره، مرمت و تعویض سنگ‌های شکسته و آسیب‌دیده در برخی رواق‌ها، مرمت کاشی‌کاری‌های روضه منوره، رواق‌های مبارکه دارالفیض، دارالشکر، دارالسیاده و حاتم خانی، مرمت خشت‌های طلای آسیب‌دیده ایوان‌های طلای آزادی و انقلاب اسلامی، مرمت آیینه‌های آسیب‌دیده در روضه منوره و رواق‌های مبارکه از جمله این امور به شمار می‌آید.

فیضی افزود: همچنین رنگ‌آمیزی ۳۶ لنگه درب در رواق‌های متبرکه دارالعزه، دارالسرور، دارالزهد، دارالذکر، شیخ بهایی و دارالعباده و نیز رنگ‌آمیزی بخشی از پله‌های کلیه رواق‌های متبرکه نیز در این ایام انجام پذیرفت.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: نصب لوسترهای جدید ایوان‌های طلای آزادی و انقلاب اسلامی، ساخت و نصب درب در رواق مبارکه توحیدخانی، پیاده‌سازی طرح توسعه و به‌سازی سیستم صوت، دوربین‌های مدار بسته و برق روضه منوره، رواق‌های مبارکه و انتقال فیبر نوری به روضه منوره جهت پخش مراسم غبارروبی و نصب سیستم دوم صوت روضه منوره رواق مبارکه دارالحفاظ از دیگر اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

فیضی تاکید کرد: تا پایان ریشه کن شدن ویروس کرونا روضه منوره، رواق‌ها، صحن‌ها و بست‌ها دائما در حال ضدعفونی است تا زمینه زیارتی سالم و آرام برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی فراهم شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.