مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نحوه و کیفیت آغاز سال تحصیلی جدید منوط به تصمیم‌گیری و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه است.

نحوه آغاز سال تحصیلی جدید در گرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده  افزود:در صورتی که سیر نزولی شیوع و انتقال بیماری کرونا در کشور ادامه یابد، فعالیت مدارس در سال تحصیلی آینده به صورت حضوری همزمان با مهر ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کند، باز هم بسته به شرایط ۲ برنامه مجزا در نظر گرفته خواهد شد تا امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به شکل موثر پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در یکی از برنامه‌های مد نظر دانش‌آموزان هر کلاس با رعایت فاصله اجتماعی به ۲ گروه الف و ب تقسیم می‌شوند و به صورت یک روز درمیان در مدرسه حاضر و به ۲ شکل حضوری و مجازی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در برنامه دوم اگر امکان حضور فیزکی دانش آموزان و معلمان در مدارس نباشد، تمامی آموزشهای درسی به شکل مجازی و از راه دور ارائه می‌شود.

خدابنده ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای هر سه شیوه آغاز سال تحصیلی یعنی برگزاری حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری آمادگی لازم را دارد و منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه هستیم.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.