دوربین‌ غربالگری حرارتی و تجهیزات تب‌سنجی برای پیشگیری از بیماری کرونا به بخش پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی مشهد انتقال یافت.

تجهیزات تب‌سنجی به بخش پروازهای خارجی فرودگاه مشهد منتقل شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر پروازهای خارجی اولویت تب‌سنجی و پایش مسافران ورودی به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد است.

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: این بدان معنا نیست که تب‌سنجی و پایش در پروازهای داخلی انجام نمی‌شود، چرا که مسافران پروازهای داخلی که از استان‌های پرخطر و با وضعیت قرمز به فرودگاه مشهد وارد می‌شوند، تحت بررسی و تب‌سنجی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک دوربین غربالگری حرارتی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و یک دوربین حرارتی در پایانه دوغارون در مرز تایباد با افغانستان مستقر است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تجهیزات تب‌سنجی و تیم‌های ارزیاب برای بررسی مسافران خارجی به سالن شماره سه فرودگاه مشهد که مخصوص پروازهای خارجی است، منتقل شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.