علی ربیعی با بیان ذاینکه بنا نداریم درباره اظهار نظرهای (مجلس دجدید) قضاوت زودهنگامی کنیم اظهار داشت: بنای دولت همانطور که رئیس جمهور تاکید کردند نهایت همکاری با مجلس یازدهم در چارچوب قانون اساسی است که سند میثاق ملی ماست حدود و وظایف نهادها و قوا مشخص شده و در این چارچوب همکاری خواهیم کرد.

بنای دولت همکاری با مجلس است/ درباره اظهار نظرها در مجلس قضاوت زودهنگام نمی‌کنیم

قدس آنلاین: دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور گفت: عزم و اراده دولت مبتنی بر همکاری و تعامل همه جانبه با مجلس برای حل مشکلات کشور و کمک به بهبود معیشت مردم است و ما معتقدیم مشکلات کشور از طریق تعامل و همکاری در میدان عمل بدست می آید.

علی ربیعی در پاسخ به خبرنگار قدس انلاین که از او پرسید دولت چقدر امادگی دارد با مجلس جدید که سیاستهایی مت=فاوت دارد و به نظر می‌رسد ریل گذاریهای جدیدی را در اداره کشور انجام دهد همراهی و همکاری کند افزود: در این دوران سخت و نفس گیر عبود دادن کشور از مشکلات و بحران های بین المللی و ایحاد  شرایط آرام روانی و همراه کردن مردمی که اعتماد بالا به دولت نظام و حاکمیت داشته باشند قطعا نیازمند تاعل بالا است.

وی با بیان اینکه آنچه مسلم است در این تعالم ها اظهار نظرهای آرامبخش سازنده و تعاملی موثر است، تاکید کرد: اظهار نظرهای غیر سازنده و مبتنب بر قضاوت های زودرس برآمده از تصورات پیشینی نمی‌تواند همکاری در سطح بالا که مردم به آن امیدوارند را محقق کند.

ذبعب با بیان اینکه ما قضاوت زود هنگامی در مورد اظهارات (مجلسیان)، گفت: نخواهیم داشت اما معتقد هستیم که همکلاری در سطح  بسیار عالی را باید انتظار بکشیم و خوش بینیم به این  موضوع. برخی در گذشته مطرح شده و در زمان خودش پاسخ گرفته البته همه حق ردارند و آزادند به ویژه نمایندگان که به گفته امام عصاره فضائل ملتند نظر خود را مطرح کنند اما معتقدیم این اظهار نظرها باید مثبت و سازنده منصفانه و متکی بر  شواهد و در راستای منافع ملی و وحدت باشد.

وی افزود: دولت بی ادعا و تبلیغات مسیر خود را ادمه میدهد  و هر گاه  تصمیمی را درست بداند آنرا اجرا می کند. با شرایط دشوار و پیچیده امروز، جمیت متحول شده، اقتصاد تحریم زده نیازها به اشتغال جدید و دشمنی های خارجی و کسری های زیاد دزآمد ارزی دولت قطعا موفق بوده و معلوم نیست اگر کسان دیگری بجای این دولت بودند موفقیت بیشتری بدست می‌آوردند.

وی گفت: الزام این دوران این هست که همه بدانیم باید بیشتر کنار هم باشیم و بدانیم تحت چه شرایطی کشور را در این سالها اداره می کنیم. به یاد داشته باشیم که به تعبیر رهبری در وسط میدان جهاد و تلاش دولت ایستاده همه موظف به کمک هستبم. ما موظف  هستیم به مجلس کمک کنیم و هر نوع کمکی که مجلس برای نظارت نیاز داشته باشد را ارائه میدهیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما برای برگزاری جلسات توجیهی و بر روی میز قراردادن مسائل مهم و مشترک کشور با مجلس آمادگی داریم، اظهار داشت: بدون تردید تنها اقدامات و رویکردهای متخذه در جارچوب قانون اساسی و شاخص‌هایی که امام (ره) تعیین ردند و رهنمودهای رهبری را رها حل کشور برای رسیدن به سعادت می‌دانیم.

وی افزود: ما تعارض آرا بین قوا را منفی نمی‌دانیم اعتقاد نداریم همه باید مثل هم بیندیشند و معتقدیم با تعارض منصفانه و در کنار هم قرار گرفتن برای کاستن از نگرانی مردم در مقابل فشارهای اقتصادی که دشمن به ما تحمیل می کند باید از مشکلات عبور کنیم.

ربیعی تصریح کرد: دولت بنای نهایت همکاری با مجلس یازدهم را دارد همانطور که رئیس جمهور تاکید کردند در چارچوب قانون اساسی که سند میثاق ملی ماست حدود و وظایف نهادها و قوا مشخص شده و در این چارچوب همکاری خواهیم کرد. می‌دانیم دلسوزان کشور رای آورده‌اند و امروز نیاز به غمخواری مشترک برای حل مسائل مردم داریم و با هم به این سمت پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.