با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک صادر می‌شود.

جمع‌آوری پسماند خشک در مشهد هوشمند می‌شود

به گزار ش قدس آنلاین، رییس شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک به صورت آزمایشی در منطقه ۹ مشهد اجرا شد و نتیجه خوبی در پی داشت.

محمد رضا حیدری افزود: با اجرای این طرح میزان جمع‌آوری زباله خشک سه برابر شد و مقرر گردید این طرح در کل شهر مشهد توسعه یابد و شهروندان بتوانند از طریق اپلیکیشن نسبت به سفارش جمع‌آوری زباله‌های خشک خود اقدام کنند و ارزش زباله خشک نیز در حساب شهروندان منظور ‌شود.
وی ادامه داد: با هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک گامی مهم در حوزه محیط زیست‌ برداشته‌ می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این لایحه که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نسبت به صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک در کل شهر با دریافت تعرفه بهای خدمات صدور مجوز ۶ ماهه اول بهره‌برداری به میزان ۱۰ درصد و سپس تا پایان مهلت مجوز به میزان ۱۵ درصد از قیمت روز زباله خشک جمع‌آوری شده توسط مجری مطابق آیین‌نامه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک اقدام کند.
همچنین طبق این مصوبه، مطابق برآورد انجام شده در کمیته تعیین درصد پایه، حداقل قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان ۳۵ درصد قیمت روز پسماند خشک تعیین می‌شود و کمیته نرخ‌گذاری می‌تواند نسبت به تعیین قیمت روز زباله خشک جمع‌آوری شده در بازه‌های زمانی مشخص اقدام کند.
آسفالت معابر
تصویب لایحه آسفالت معابر مشهد از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: طبق این مصوبه شهرداری مکلف است نسبت به انجام عملیات خاک‌برداری، احداث کانیو، جدول، زیرسازی و آسفالت کلیه معابر خاکی دارای طرح تفصیلی مصوب و بدون طرح تفصیلی تا پایان سال ۱۳۹۹ در سطح شهر مشهد اقدام کند.
بتول گندمی افزود: اجرای عملیات آماده سازی در معابری که دارای طرح تفصیلی مصوب نباشد، منوط به درخواست مالکین یا متصرفین و تایید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کمیته نظارتی مربوطه در شورای اسلامی شهر، معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک، معاونت شهرسازی و معماری، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شهرداری منطقه و دریافت سهم مشارکت در خصوص هزینه ها  مطابق با بندهای ۲ و ۳ اصلاحی خواهد بود.
تصویب آیین نامه کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری مشهد نیز از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: شهرداری مشهد مکلف است، به منظور وحدت‌رویه و شفاف‌سازی، ملاک‌های تصمیم‌گیری و نحوه اقدام کمیته‌های فنی و شهرسازی را متناسب با شرایط هریک از مناطق شهرداری با تایید کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه تهیه و توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به مناطق ابلاغ و در سیستم یکپارچه شهرسازی و سامانه فاش بارگذاری کند.
محمد هادی مهدی‌نیا افزود: طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، به منظور نظارت و ارزیابی، تمامی فرآیندهای مربوط به کمیته فنی و شهرسازی را به صورت تمام الکترونیک و با قابلیت گزارش‌گیری آنی از تمامی سطوح، در سیستم یکپارچه شهرسازی حداکثر ظرف مدت یک ماه پیاده کند.  
وی ادامه داد: پس از گذشت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه کلیه تصمیم‌گیری‌های کمیته فنی و شهرسازی مناطق خارج از بستر پیاده شده در سیستم یکپارچه شهرسازی، ممنوع خواهد بود.

 منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.