مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: پروژه طراحی و ساخت دست‌بندهای هوشمند با هدف پایش وضعیت سلامت کارکنان آتش‌نشانی در دستور کار قرار گرفته است و امکاناتی برای قابلیت تشخیص پارامترها و علائم حیاتی کاربر را مورد نظر دارد.

آتش‌نشان‌ها به مچ بند هوشمند مجهز می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین،  محمد جواد رجاییان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با توجه به حساسیت و شرایط کاری در مأموریت‌های آتش‌نشانان، این ابزار می‌تواند نقش چشمگیری در حفظ جان آن‌ها داشته باشد و مدیر عملیات را در هر لحظه از وضعیت آتش‌نشان‌های در حال انجام مأموریت باخبر کند.
او افزود: اطلاعاتی همچون ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، میزان گازهای سمی در محیط، موقعیت دقیق فرد و دمای محیط از داده‌هایی است که این دست‌بندها به صورت آنی و با استفاده از بستر اینترنت، در مورد کاربر اندازه‌گیری و مخابره می‌کنند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: دست‌بندهای هوشمند در مرحله نخست برای کارکنان آتش‌نشانی و در گام‌های بعد، برای بخشی از کارکنان خدمات شهری شهرداری مشهد که شرایط محیط کاری آنان ایجاب می‌کند به کار گرفته خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.