گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان در تولید برنج کیفی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

رتبه نخست گیلان در تولید برنج کیفی کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی اظهار کرد: برنج مصرفی بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشور توسط شالیکاران استان گیلان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جدید و با توجه به شیوع بیماری کرونا، در تأمین نهاده ها و کشت به موقع در اراضی، اتفاقات خوبی افتاده است، ادامه داد: امروز نشاکاری و بخش اعظمی از وجین و سایر اقدامات زراعی در استان گیلان به پایان رسیده است.

وی افزود: بیش از ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت برنج رفته است و آماده هستیم تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک با کیفیت بسیار خوب و مناسب و با رویکرد محصول سالم را داشته باشیم.

درجانی با استناد به آمار مراکز تحقیقاتی، پیش بینی هواشناسی و ذخیره آب در آب بندان ها، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سالجاری حدود ۱۰ هزار تن تولید بیشتری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی تولید برنج سفید را در استان ۷۵۰ هزار تن برشمرد و تصریح کرد: در بحث مکانیزاسیون بالغ بر ۶۷ درصد نشاکاری با استفاده از ماشین آلات انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه برای تحقق این مهم از اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون استفاده کردیم، اظهار کرد: بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان از این منابع جذب استان شد که از رتبه ۱۳ به اول کشور دست یافته ایم و تا دو سال آینده در این بحث به رقم ۷۰ درصد خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.