مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد راههای شریانی و اصلی و ۳۵ درصد راههای فرعی و روستایی این استان نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.

۵۵ درصد راههای خراسان رضوی نیازمند ترمیم است

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: از میان راههای شریانی خراسان رضوی مسیرهای جاده‌ای باغچه - نیشابور - سبزوار  - کاهک، تربت‌حیدریه - رشتخوار - خواف - قاین و همچنین جاده مشهد - فریمان بیشترین آسیب‌دیدگی نیازمند ترمیم و اصلاح را دارند.
وی هزینه نگهداری جاده را سه تا پنج درصد قیمت و ارزش کل هر مسیر جاده‌ای عنوان و بیان کرد: اگر عملیلت ترمیم، اصلاح و نگهداری آسیبهای وارده به جاده بطور بهنگام صورت نگیرد هزینه آن بخاطر تخریب راه مضاعف می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به مشکلات مالی موجود اگر بودجه راهداری بهمیزان کافی تامین و تخصیص نمی‌شود، حداقل باید اولویت هزینه در مجموعه اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بخش راهداری داده شود.
وی افزود: این استان با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور در مقایسه با دیگر استانها از نظر طول راهها قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.