یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود، گفت: موفقیت در مساجد نیازمند رویکردی جذاب و برنامه‌ریزی دقیق است.

زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه دراستان، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد اظهارداشت : مساجد در اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند ومساجد باید دارای جاذبیت‌های لازم در زمینه‌های معنوی و برنامه‌ها  باشد تا بتواند زمینه جذب افراد به ویژه جوانان را فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه افزود: باید این ایده و راه را به تمام جهان و به ویژه در بین مردم خودمان ترویج کنیم.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه امروز غرب به صورت بسیار سختی با مشکلات ناشی از کرونا درگیر شده گفت: در مقابل همه مشکلاتی که غرب پیدا کرده در انقلاب اسلامی ایران روحیه‌های ایثار، از خودگذشتگی و مواسات بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نباید یک روحانی در مساجد تنها به اقامه نماز بپردازد گفت: ائمه جماعات باید با افراد مختلف جامعه و خانواده‌های محل ارتباط داشته باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کند و تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند ورفتار و برخورد یک روحانی و امام جماعت باید به گونه‌ای باشد که خود به خود زمینه جذب جوانان فراهم شود.

طرح امام محله در مساجد و مناطق مختلف یزد انجام می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این نشست با اشاره به ضرورت توجه مساجد به مسائل مختلف جامعه گفت: طرح امام محله در مساجد و مناطق مختلف یزد انجام می‌شود و هدف این طرح ، نقش آفرینی روحانیون در رفع مشکلات محله و احیای کارکرد واقعی مساجد است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام نجیمی اظهارداشت :اینکه سازمان تبلیغات برای اینکه بتواند برای دوران پس از کرونا قدم‌های خوبی بردارد، اصلی ترین دغدغه را بر بحث امام محله گذاشته و ما اعتقاد داریم اگر ائمه جماعات به روز، توانمند باشند بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق امام مسجد برطرف کرد.

وی افزود: شناسایی، سازماندهی و توانمندسازی روحانیونی که بتوانند در مسائل محل نقش آفرین باشند یکی از مهمترین رویکردهایی است که سازمان تبلیغات استان در این راستا دنبال می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: بناداریم در سال آینده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مسجدی که امام جماعت ظهر و شب آنها یک نفر است و سنشان هم بین ۲۵ تا ۳۰ سال است را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها شروع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.