همدان - رئیس کل دادگستری استان همدان از عفو ۵۴۱ زندانی در همدان خبر داد و گفت: حبس زدایی در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفته است.

۵۴۱ نفر زندانی در همدان به آغوش خانواده بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان عصر دوشنبه در آئین نکوداشت بازگشت به زندگی که طی آن با موافقت و عفو مقام معظم رهبری ۵۴۱ نفر از زندانیان همدانی به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند، گفت: در عفو زندانیان در دوره قبل در همدان تنها ۲۰ زندانی آزاد شدند اما در این دوره با توجه به اینکه حبس زدایی در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفته با کار کارشناسی و شبانه روزی از آبان ماه سال گذشته تاکنون ۵۴۱ زندانی در لیست بررسی برای عفو قرار گرفتند و رأفت نظام شامل حالشان شد.

وی بابیان اینکه رئیس قوه قضائیه تأکید کرده مسئولان قضائی منتظر درخواست عفو از سوی خود زندانی و یا خانواده‌هایشان نباشند، گفت: متولیان امر خود به زندان‌ها بروند و در بازدید از زندانیان اگر مشاهده کردند هر زندانی اصلاح شده، نگذارند در زندان بماند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: در حقیقت برای این تعداد عفو خوردگان جمله «بازگشت به زندگی» پر معنا تر است و از خانواده‌های آنان نیز خواستیم تا در جوار مزار مطهر شهدا با آنان همراه شوند تا با شهدا میثاق نامه‌ای برای ترک جرم و بازگشت به زندگی ببندند.

عدالتخواه عنوان کرد: رأفت نظام مشمول این افراد شده و معتقدیم که زندان تنها باید جایی برای اشرار، اوباش، قاتلان و مجرمان جرایم خشن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.