مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از توزیع ۳۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی ویژه بیماران خاص و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این استان خبر داد.

بیماران خاص و آسیب‌دیدگان خراسانی کرونا بسته معیشتی گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی امروز  در مراسم آماده‌سازی و توزیع این بسته‌های معیشتی و بهداشتی گفت: این بسته‌ها شامل ۳۵ هزار بسته بهداشتی ویژه بیماران خاص و هزار بسته معیشتی ویژه اقشار آسیب‌دیده از کروناست.

وی ادامه داد: بسته‌های بهداشتی بین ۳۵ هزار نفر از افراد دارای بیماری‌های خاص مانند سرطان، بیماران کلیوی و دیابتی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد تهیه و توزیع می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: هر بسته معیشتی نیز شامل ۹ قلم کالا و دارای سه میلیون ریال ارزش است که میان آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا در استان توزیع می‌شود.

احمدی افزود: در سه ماه اخیر که با شیوع بیماری کرونا رو به رو هستیم، کارگاههای مردمی داوطلبان هلال احمر تعداد ۲۳۸ هزار عدد ماسک تهیه و تولید کردند که با اولویت بندی، نخست تعدادی از این ماسکها بین کارکنان کادر درمانی و بهداشتی توزیع شد.

وی ادامه داد:در این مدت چهار هزار و ۳۲۸ بسته حمایتی از کمک‌های مردمی که به هلال احمر اهدا شده نیز به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا اعطا شده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا که از لحاظ معیشتی ضعیف هستند توسط مددکاری بیمارستانها به هلال احمر معرفی می‌شوند و از محل کمکهای مردمی کشوری مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال به آنها کمک می‌شود که تا کنون ۳۱ بیمار معرفی شده اند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز سه شنبه سیزدهم خرداد ۱۳۹۹،   ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ تن در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۹۴۲ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.