معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: در پنج نقطه از شهر مشهد به درخواست هیات‌های مذهبی این شهرستان مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت فیزیکی و جمعی برگزار می‌شود.

برگزاری محدود مراسم ارتحال امام خمینی(ره) به صورت فیزیکی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، احمد ریواده امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان مشهد افزود: در برخی مساجد مشهد نیز که امکان رعایت شرایط و پروتکلهای بهداشتی فراهم است با توجه به درخواست هیات امنا مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.  

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمرکز برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) بر روی فضای مجازی و تبلیغ برای استفاده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ساعت ۱۰:۱۵ فردا ۱۴ خرداد است که البته این سخنان به صورت سراسری از رسانه های ارتباط جمعی پخش می شود.

معاون فرماندار مشهد گفت: مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت به علت شیوع ویروس کرونا هرگونه اجتماع در شهر مشهد ممنوع است و هیچ برنامه رسمی که منجر به اجتماع مردمی شود نباید برگزار گردد لذا به جز برنامه مردمی هیات های مذهبی مشهد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برنامه رسمی و جمعی به مناسبت ارتحال حضرت امام(ره) ندارد.

بر اساس اعلام جانشین رییس ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در خراسان رضوی به دلیل شیوع ویروس کرونا تجمع و برنامه‌ای در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار نمی‌شود و بیشتر برنامه‌ها در استان به صورت مجازی و در شبکه‌های اجتماعی است.

امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی روز چهاردهم خرداد ماه ۱۳۶۸ رحلت کردند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز سه شنبه سیزدهم خرداد ۱۳۹۹،   ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ تن در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۹۴۲ تن رسید.

منبع:ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.