مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که امام خمینی(ره) داشت و به آن واسطه توانست نقش بی بدیل خودش را در اشاعه تفکر انقلابی در جهان ایفا کند مبارزه‌ عملی ایشان با تحجر گرایی بود.

امام خمینی(ره) به طور عملی با تحجر مبارزه می‌کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ایزدی امروز در سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) در کنار خطرهایی که از بیرون، نظام اسلامی را تهدید می‌کند تحجرگرایی را یکی از مهمترین خطرات داخلی می‌دانستند لذا ایشان همت خود را بر مبارزه با این ویروس نهفته در برخی از به ظاهر مسلمانان نیز قرار دادند.

وی ادامه داد: امام راحل تاکید داشتند تاریخ گذشته درسی است برای آینده، نه این که همان قالب گذشته دوباره و دوباره در جامعه مسلمانان تکرار شود.  

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: امروز هنوز کسانی هستند که تفکرات متحجرانه در وجودشان ریشه دوانیده ولی وقتی به آنها گوشزد می‌شود که مراد از لعن و تکفیر شیطان همین شیاطین حاضر انسی هستند است که سعی بر تسلط مستبدانه بر جهان را دارند این افراد آن را بر نمی‌تابند.  

ایزدی افزود: در حالی هنوز انسانهای متحجر همراهی دین و سیاست را برنمی‌تابند که حضرت امام راحل در طول حیات مبارکشان بارها بر این امر تاکید داشتند و همواره به جمله معروف شهید آیت‌الله مدرس اشاره داشتند که "سیاست ما عین دیانت ماست. "

وی ادامه داد: همین تعبیر امام راحل و تاکید مکرر ایشان بر آن، به طور صریح و شفاف به معنای تدوین خط بطلان بر تحجرگرایی بوده و هست.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نگاه به سیره وجود مقدس انبیا به ویژه پیامبر خاتم(ص) نیز نشانگر جدا نبودن سیاست و دیانت از یکدیگر است چنانکه در متون زیارتنامه معصومان(ع) نیز می‌خوانیم که ائمه(ع) تدبیر امور مردم را بر عهده داشته‌اند.

ایزدی افزود: یکی از اقدامات بی‌بدیل امام راحل آن است که ایشان از میان علمای سلف و معاصر، حکومتی را بر مبنای ولایت فقیه تبیین کردند و به آن عینیت بخشیدند. امام خمینی (ره) ولایت فقیه را ایجاد نکرد بلکه آن را عینیت بخشید و این تز کامل فقه حکومتی را برای جهانیان تشنه اسلام به صورت عملی ترسیم کرد.

وی به اثرگذاری امام خمینی(ره) بر حوزه‌های علمیه نیز اشاره و بیان کرد: به طور قطع تحول نظام سیاسی ایران می‌طلبد که حوزه های علمیه متناسب با نیازهای جامعه حرکت نموده و این انقلاب را که تحقق آمال علمای سلف و حتی ائمه‌(ع) بوده را تحقق بخشند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: حضرت امام راحل ضمن این که اعلام کردند با فقه سنتی و اجتهاد جواهری ۱۰۰ درصد موافق هستند و تخلف از آن را جایز نمی‌دانند اما پویایی فقه را از حوزه‌های علمیه خواستار شدند و فرمودند زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهاد هستند.

ایزدی افزود: اگر امروز حوزه‌های علمیه توانسته اند در جهان بدرخشند و شخصیتهایی همچون شیخ زکزاکی و سید حسن نصر الله و امثال این افراد را به جهان اسلام تقدیم کنند مرهون تفکر مدیریتی امام(ره) بر حوزه های علمی است.

وی ادامه داد: بعد از امام خمینی(ره) خلف صالح ایشان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زیبایی توانسته‌اند نقشی محوری را در جهان اسلام بعد از رحلت امام ایفا نموده و بالغ بر ۳۰ سال با شایستگی و اقتدار کشتی نظام اسلامی را از توفانها و گردبادهای توطئه دشمنان عبور دهند.  

چهاردهم خرداد ماه امسال سی و یکمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله‌ العظمی روح‌الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است.  

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.