مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: روند صعودی افزایش مصرف آب در این کلانشهر نگران‌کننده و قابل اعلام هشدار عمومی برای تاکید بر لزوم ایجاد تعادل در مصرف این مایع حیاتی است.

روند افزایش مصرف آب در مشهد نگران کننده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد به افزایش مصرف آب توسط شهروندان مشهدی در آستانه فصل تابستان اشاره کرد گفت: روند صعودی افزایش مصرف آب در این کلانشهر نگران‌کننده و قابل اعلام هشدار عمومی برای تاکید بر لزوم ایجاد تعادل در مصرف این مایع حیاتی است.
او افزود: گرچه امسال میزان بارندگی‌ها و نزولات جوی در خراسان رضوی مناسب بوده و شرایط ذخیره آب پست سدهای استان نسبتا خوب می‌باشد، اما این وضعیت به معنای فراموشی لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب نیست، آن هم در اقلیمی خشک که ظرف دو دهه اخیر مواجه با پدیده خشکسالی بود و همچنان درگیر آن است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: حجم مصرف آب در کلانشهر مشهد از ابتدای اسفند ماه پارسال با وجود تعطیلی بسیاری از مراکز تجاری، رستوران‌ها و مراکز اقامتی به میزان هفت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.
اسماعیلیان بیان کرد: قرائت حضوری اعداد نشاگر میزان مصرف بر روی کنتور آب مشترکان در سطح این کلانشهر توسط ممیزان شرکت آب و فاضلاب، از ابتدای امسال تاکنون بخاطر رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از و مقابله با بیماری کرونا متوقف شده و انجام نمی‌شود.
او تصریح کرد: با این وجود بر اساس قرائت کنتورهای آب ۱۲ هزار مشترک مشهدی، حجم مصرف آب در این جامعه آماری ظرف امسال تاکنون ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

افت فشار و سرعت انتقال آب شبکه آبرسانی مشهد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و روند افزایشی گرمای هوا، گرچه ممکن است با روند افزایش حجم مصرف آب شهروندان مشهدی در تامین آب مشکلی ایجاد نشود، اما به هر حال شبکه آبرسانی در سطح این کلانشهر به لحاظ فشار و سرعت انتقال آب در مسیر لوله‌ها دچار افت شده که نتیجه آن ضعف قدرت شبکه در توزیع آب است.
اسماعیلیان اظهار کرد: کاهش فشار و سرعت انتقال آب در مسیر لوله‌های شبکه آبرسانی مشهد موجب کم شدن توان پاسخگویی و افت فشار آب در مناطقی از این کلانشهر خواهد شد.
او افزود: شهروندان در این شرایط می‌بابست بهداشت فردی را رعایت نمایند، اما از مصارف غیرضروری مانند شستشوی ماشین، حیاط خانه، مقابل در منزل و موارد مشابه که اتلاف غیرقابل جبران این مایع حیاتی را در پی دارد بطور جدی خودداری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: امیدواریم تابستان امسال با همت والا و توجه اکید شهروندان مشهدی و مشترکان آب در سطح این کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی شرایط آبی پایدار باقی بماند و مجاوران حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) در امر تامین آب برای زائران بارگاه ملکوتی آن امام همام با مشکل روبرو نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.