۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 706897

مدیر اداره پست کاشمر گفت: در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا و اقدام شهروندان کاشمری در کاهش رفت و آمدها حجم مرسولات پستی این شهرستان افزون بر ۳۰ درصد بیشتر شده است.

کرونا سبب افزایش کار پست در کاشمر شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدامین نصرآبادی این حجم افزایش مرسولات پستی را مربوط به دوره زمانی اسفند پارسال تا پایان اردیبهشت ماه امسال اعلام و بیان کرد: ظرف این مدت حدودا سه ماهه دو هزار و ۵۰۰ بسته مرسولات پستی وارد کاشمر شد و توسط پستچی‌یان به دست صاحبانشان رسید.

وی افزود: کارکنان شرکت پست، در شرایط ناشی از بحران کرونا که لزوم بهره‌گیری از خدمات مجازی و راه‌دور بدون تماس فیزیکی را دوچندان کرده و سبب افزایش چشمگیر مرسولات صادره و وارده به کاشمر شده، بطور تمام‌وقت همه تلاش خود را معطوف به رفع نیازهای مردم در این بخش و شتاب‌بخشی در امر خدمات پستی کرده‌اند.

مدیر اداره پست کاشمر همچنین به افزایش سفارشهای خرید و فروش اینترنتی در چارچوب خدمات پست اشاره و بیان کرد: به عنوان مثال ظرف سه ماه اخیر نسبت به پیش از آن حجم خرید اینترنتی لاستیک در این شهرستان به میزان  ۱۰۰ درصد بالا رفته بطوری که فقط ظرف فروردین ‌ماه گذشته توزیع ۴۸۰ حلقه لاستیک از طریق پست در کاشمر صورت گرفت.

وی ادامه داد: ظرف این مدت علاوه بر توزیع مرسولات مربوط به خرید اینترنتی شهروندان کاشمری از طریق پست،  خدماتی همچون توزیع کارت ملی، کارت سوخت، سیم‌کارت تلفن همراه و مرسولات اداری نیز توسط اداره پست در سطح شهرستان کاشمر ارائه شده است.

نصرآبادی همچنین گفت: در این میان وجه برخی خریدهای اینترنتی شهروندان که کالای مورد معامله آنها از طریق پست جابه‌جا و تحویل می‌شوند باید در محل تحویل پرداخت گردد و همین امر بخاطر تماس فیزیکی برای پستچی‌یان سبب نگرانی شده اما با رعایت موازین بهداشتی تاکنون بروز مشکلی از این ناحیه دیده نشده است.

وی به مواردی از تاخیر در رساندن مرسولات پستی نیز اشاره و بیان کرد: علت بروز این تاخیر، افزایش تقاضای "خدمات پستهای پیشتاز و سفارشی" از سوی شهروندان کاشمری است که سبب افزایش حجم کار در بخش توزیع نامه‌های عادی شده است.

مدیر اداره پست کاشمر افزود: با توجه به حجم بالای سیم‌کارت تلفن همراه و کارت سوخت خودرو توزیع این اقلام در اولویت کار این اداره قرار گرفته است.

وی گفت: به هر حال بخاطر تداوم شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا، روند افزایش حجم مرسولات پستی و تقاضای شهروندان در استفاده از خدمات پست همچنان رو به افزایش است.  

مرکز شهرستان ۱۶۵ هزار نفری کاشمر در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع و این شهرستان مرکب از دو بخش و ۳۵ روستای است. ۶۱ هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاهای این شهرستان هستند. شهر کاشمر که به تنهایی ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را در خود جای داده دارای پنج واحد آموزش عالی با ۱۰ هزار دانشجو است.

همچنین کاشمر ۶۹ واحد صنعتی با ۳۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای هزار و ۴۰۰ نفر دارد. بخش کشاورزی این شهرستان نیز شامل ۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زراعی و ۳۲ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.