عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی از آمادگی این انجمن برای حضور و سرمایه‌گذاری در بهسازی بافت فرسوده مشهد خبر داد.

انبوه سازان برای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده مشهد اعلام آمادگی کردند

به گزارش قدس آنلاین،  مسعود لطیف امروز  در جمع خبرنگاران گفت: انجمن انبوه سازان خراسان رضوی آمادگی‌ لازم برای حضور و سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده شهر مشهد را به عنوان توسعه گر دارد، اما باید شرایطی فراهم باشد که انبوه سازان درگیر مسائل اجتماعی نشوند و مشکلات اجتماعی و حاشیه‌ای بافت فرسوده توسط متولیان رفع شود.

وی در ارتباط با ساخت و ساز در بافت فرسوده منطقه "آبکوه" مشهد افزود: گستره بافت فرسوده در مشهد وسیع است و زمینه کار برای بهسازی این بافت در مناطق مختلف شهر وجود دارد، دفاتر تسهیلگری در مشهد در کشور سرآمد هستند زیرا حدود ۲۸ دفتر تسهیلگری در این شهر وجود دارد و حدود ۹ دفتر دیگر نیز تا پایان امسال به آنها افزوده می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی ادامه داد: تعداد دفاتر تسهیلگری در شهر مشهد در برابر ۵۲ دفتر تسهیلگری کشور، رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد کلانشهر مشهد در این بخش پیشرو بوده است.

وی گفت: از طریق دفاتر تسهیلگری می‌توان بسیاری از اطلاعات لازم در مورد حاشیه شهر مشهد و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن را به دست آورد، نکته اینجاست که به وسیله این دفاتر، اطلاعات مالکیت زمین‌های بزرگ واقع در بافت فرسوده حاشیه مشهد و سکونتگاه‌های غیررسمی‌ در این شهر جمع آوری شده و به شرکت بازآفرینی ایران اعلام شده که حدود ۱۰۰ مورد است.

لطیف افزود: از مجموع ۱۰۰ مورد مالکیت زمین، ۲۴ مورد آن در دست بررسی و مذاکره با مالکان است، در صورتی که فایل اطلاعات این زمین‌ها در اختیار انجمن انبوه سازان قرار گیرد، آنان تجربیات فنی خود را در اختیار متولیان قرار می‌دهند.

مساحت بافت فرسوده کلانشهر مشهد چهار هزار و ۲۹۰ هکتار است که بر این اساس ۶۶ محله در این شهر هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی هستند.

۲۸ دفتر تسهیلگری در ۲۸ محله مشهد به فعالیت مطالعاتی در راستای طرح بازآفرینی محلات این کلانشهر مشغولند که ۲۳ دفتر توسط شهرداری، سه دفتر توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۲ دفتر نیز در حوزه اجتماعی فرمانداری مشهد تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.