مسوول بسیج طلاب و فرمانده گردان‌های تیپ امام صادق (ع) خراسان رضوی گفت: امام خمینی (ره) خود را نمی‌دید و حرکت او برای جلب نظر مردم نبود و برای خدا کار کرد و همین اخلاص باعث شد دل‌ها را به سوی خود جذب کند.

اخلاص امام خمینی (ره) دل‌ها را به سوی خود جذب کرد

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام سید احمد حسینی  افزود: مردم طالب زلالی و پاکی‌ها هستند، این خصایص اگر در وجود کسی باشد همه را جذب می‌کند هرچه مخلص تر شود جاذبه او هم قویتر می‌شود. امام راحل این ویژگی اخلاص و زلالی را در خود داشت.

وی ادامه داد: اگر هر مسوولی اخلاص داشته باشد جذابیت او برای جوانان و مردم بیشتر می‌شود و مردم جذب وی می‌شوند.

مسوول بسیج طلاب خراسان رضوی با بیان اینکه تحولی که امروز در جامعه ایجاد شده و مقاومت مردم ما الهام بخش همه آزادی‌خواهان جهان است گفت: زلزله بزرگی که با پیروزی انقلاب در منطقه به وجود آمد محصول حرکت امام راحل است. هر تحول اجتماعی عمیق نیازمند تحول دیدگاه و تغییر ماهیت در جهان‌بینی انسان‌هاست.

وی افزود: امام راحل در عصری که "ایسم‌های" مختلف جامعه سنتی ایران را تحت تاثیر قرار داده بود و عصری که حوزه‌های علمیه در یک فضای سنتی قرار داشت حرکتی برای رویکرد جدید به دین را آغاز و شاگردانی همانند شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب را در این راه تربیت کرد و کسانی دور ایشان جمع شدند که اسلام را به شکل مورد نیاز امروز به جامعه معرفی کردند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: امام خمینی (ره) معنویت و دینداری و معنویت گرایی را تقویت کرد. حوزه‌ای که امام در سال ۴۲ در غربت و تنهایی آن را مخاطب قرار داد، باعث تکان خوردن و تحول مساجد و منبرها شد. حوزه متحجر آن زمان فقط درگیر مسائل و مناسک صرفا عبادی بود و دشمن هم سعی می کرد کاری کند که اسلام به سیاست کاری نداشته باشد اما امام راحل دین و سیاست را پیوند داد و این کار را از حوزه شروع کرد.

وی گفت: حوزه که متحول شد در جامعه نیز تحول به وجود آورد و به دنبال آن دانشگاه‌ها نیز با حضور افرادی مثل شهید باهنر، شهید مطهری و شهید مفتح متحول شدند. هر تحولی که در جامعه ایجاد شود اگر پیشروی نخبگان فرهنگی جامعه را با خود همراه داشته باشد ماندگار است. امروز در سایه این تحول، حوزه علمیه در ایران و همچنین نجف و عراق نیز متحول شده است.

مسوول بسیج طلاب خراسان رضوی افزود: در این ایام که منسوب به امام خمینی (ره) است و  قیام امام راحل در ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار می‌گیرد همه ما بخصوص جوانان انقلابی و جهادی باید راهی را که امام برای ما گشود دنبال کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.