رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: شایعه‌ای که در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر سقط جنین پنج مادر باردار برای تهیه آب آشامیدنی در روستای بشیر آباد تربت جام از سوی دهیار روستا منتشر شده است را تکذیب اعلام می‌کنم.

تکذیب سقط جنین پنج مادر باردار در روستای بشیر آباد تربت جام

به گزارش قدس آنلاین، خبری در فضای مجازی از سوی دهیار روستا منتشر شد که زنان روستای بشرآباد تربت جام به ناچار از قنات یا چشمه ای که فاصله آنها به ترتیب ۷۰۰ متر و یک و نیم کلیومتر است آب را به وسیله فرغون یا بر دوش‌شان حمل می‌کنند که باعث شده اکثر زنان روستا مبتلا به دیسک کمر و آرتروز گردن شوند و حتی باعث سقط جنین پنج زن باردار شده است.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی، گفت: با بررسی بعمل آمده روستای بشیرآباد با ۴۵۰ نفرجمعیت ۷ مادر باردار دارد که از طریق سامانه سیب، مراقبت و پایش مراکز بهداشتی توسط همکاران ما انجام می‌شود.

او افزود: از سال ۹۶ هیچ گونه سقط جنینی در این روستا اتفاق نیفتاده و هیچ مورد بیماری میکروبی بر اثر مصرف آب آشامیدنی گزارش نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: آب آشامیدنی روستای بشیر اباد از طریق تانکرها و چشمه روستا تامین می‌شود که کلر زنی و قابل مصرف و مورد تایید کارشناسان بهداشت دانشکده می‌باشد و تا کنون هیچ موردی از عفونت‌های ناشی از اب آلوده توسط همکاران ما گزارش نشده است.

افکار بیان کرد: مراقبت، پایش روزانه و هفتگی از آب آشامیدنی منطقه توسط کارشناسان بهداشت انجام می‌شود.

او تصریح کرد: انتشار این گونه مطالب کذب باعث سو استفاده سودجویان و دشمنان نظام اسلامی می‌شود و امنیت خاطر سلامت مردم را بر هم می‌زند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: این حق را بر خود قائلیم که که از سخنان و مطالب نامربوط، غیر علمی و غیر واقع بینانه از مراجع قانونی پیگیری موضوع باشیم.

افکار اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی تربت جام ضمن پاسخگویی صریح و سریع، صداقت و شفافیت را سرلوحه خدمات خود قرار داده و بر این اساس به ارائه خدمت به مردم پرداخته است.

او افزود: سامانه تلفنی ۱۹۰ ارتباط مردمی رایگان در سراسر کشور پاسخگو شکایات و گزارشات مردمی و گزارش تخلفات در حوزه بهداشت و درمان، دارویی  و تلفن بازرسی دانشکده ۵۲۵۲۳۷۹۰_۰۵۱ سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۰۸ در اختیار همشهریان گرامی قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.