معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی طرح اتصال خط انتقال گاز مشهد به خط سراسری پارچین سنگ بست در آینده ای نزدیک خبر داد.

طرح اتصال خط انتقال گاز مشهد به خط سراسری پارچین اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی اتصال خط انتقال گاز مشهد به خط سراسری ۴۸ اینچ پارچین سنگ بست با  حدود ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران به تصویب رسیده است.

احمد یزدان پناه گزارش داد: کلان شهر مشهد از سال‌های گذشته تاکنون و به ویژه در فصول سرد سال دچار مشکل تامین گاز بوده است به طوری که گاه شبکه داخلی گاز شهر دچار افت فشار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در این شرایط امکان تامین گاز بخش‌های مهم مصرفی خانگی، صنایع و نیروگاهی به صورت مستمر وجود ندارد و در برخی موارد قطعی گاز به اجبار به ویژه در بخش‌های صنعت اعمال می‌شود.

یزدان پناه افزود: از جهتی دیگر با توجه به این که تامین گاز مشهد از طریق یک خط انجام می‌شود از منظر پدافند غیرعامل همواره شهر مشهد دچار مشکل بوده است لذا با پیگیری انجام شده اجرای خط انتقال خطوط گاز مشهد به خط سراسری ۴۸ اینچ پارچین سنگ بست تصویب شد و به زودی این طرح انجام خواهد شد.

خط انتقال گاز شمال و شمال شرق، از پارچین در شرق تهران آغاز می‌شود و با گذر از شهرهایی همچون گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و سنگ بست، با اتصال به خط ۳۶ اینچ خراسان رضوی به این استان می‌رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.