رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان ‌شرقی گفت: مصرف پروتئین در وعده سحری منجر به تشنگی در طول روز می‌‎شود.

مصرف پروتئین در وعده سحری منجر به تشنگی در طول روز می‌‎شود

فتح‌اله پورعلی خاطرنشان کرد: انواع کوکوها، کباب‌ و... پروتئین محور بوده که نیاز دارد به دنبال آن آب مصرف شود به همین دلیل در طول روز منجر به تشنگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مغتنمی است که علاوه بر بهره‌مندی از فواید معنوی می‌‎توانیم به بدن استراحت دهیم، افزود: اگر برنامه غذایی خوبی داشته باشیم شاهد کاهش چربی‎‌های خون، پیشگیری از سکته‌‎های قلبی و تنظیم فشار خون خواهیم بود. 

وی ادامه داد: در این ماه اگر فردی می‌خواهد رژیم بگیرد با روزه اقدام کند و با داشتن تغذیه سالم به کنترل وزن خود کمک کند.

پورعلی با بیان اینکه باید نسبت به روزهای عادی کمتر غذا مصرف شود، گفت: نیازی به پرخوری در وعده‌ی افطار و سحری نیست چرا که با افزایش ناگهانی قندخون مشکلات متعددی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چای در وعده افطار و سحری باید کم رنگ خورده شود، یادآور شد: برخی از افراد در افطار به قدری آب می‌خورند که باعث می‌شود غذا در معده رقیق شود و هضم آن به سختی اتفاق بیافتد.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان ‌شرقی ادامه داد: در افطار نیز یک لیوان آب ولرم یا شیر مصرف شود چراکه تا شام فرصت داریم چندین بار نصف لیوان آب مصرف کرده تا آب مورد نیاز بدن تامین شود.

وی با بیان اینکه مصرف مقدار کم مواد قندی در افطار کفایت می‌کند، خاطر نشان کرد: در مصرف مواد قندی نباید زیاده‌روی شود و خوردن دو الی سه خرما کافی است.

وی افزود: زولبیا و بامیه‌ها با وجود قند، چربی بالا و حرارت زیاد در هنگام پخت از ارزش غذایی بسیار پایینی برخوردار بوده و سرشار از اسیدهای چرب اشباع هستند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش داده و منجر به بیماری‌های قلبی عروقی خواهد شد.

وی یادآور شد: کسانی که به بیماری خاصی مبتلا هستند باید پیش از روزداری با پزشک معالج خود مشورت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.