«تلاش نیروهای مسلح ترکیه در آموزش نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در تغییر اوضاع در منطقه نقش داشته است.

اردوغان حضور نظامیان ترکیه در لیبی را تایید کرد

رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در سخنانی گفت که نظامیان این کشور به همراه نظامیان لیبی در آزادسازی طرابلس، ترهونه و چند منطقه دیگر در این کشور آفریقایی مشارکت داشتند.

به گزارش قدس آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که نتایج حاصل شده در شمال عراق، لیبی و ادلب سوریه وسعت قدرت عمل ترکیه را نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «تلاش نیروهای مسلح ترکیه در آموزش نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در تغییر اوضاع در منطقه نقش داشته است.»

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «من کاملا اطمینان دارم که وحدت و همبستگی ما باعث خواهد شد تا جهان با شگفتی به ترکیه نگاه کرده و باعث تقویت جایگاه آنکارا داخل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد شد.»

اردوغان گفت: «نظامیان ترکیه به همراه برادرانشان در لیبی توانستند طرابلس، ترهونه و همه فرودگاه‌های دیگر را پاکسازی کنند.»

حضور نظامیان ترکیه در لیبی در حالی از سوی اردوغان مطرح می‌شود که چند روز پیش «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی خبر داد که ترکیه یک کشتی حامل تانک به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» ارسال کرده است.

ترکیه از زمان موافقت پارلمان این کشور با اعزام نیروی نظامی به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، رسماً از این دولت حمایت سیاسی و نظامی می‌کند. آنکارا پیش از این نیز، خودروی نظامی، پهپادهای نظامی «بیرق‌دار» و تجهیزات نظامی مانند ضد هوایی به دولت وفاق ملی فرستاده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.