هواشناسی خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش باران و وزش شدید باد در برخی نقاط استان هشدار و از کاهش دمای هوا در ساعات گرم روز خبر داد.

هشدار «زرد» هواشناسی در خراسان شمالی / کاهش گرمای هوا از فردا

به گزارش قدس آنلاین هواشناسی خراسان شمالی با صدور اطلاعیه هشدار «زرد» نسبت به وقوع برخی وقایع آب و هوایی در استان هشدار داد.

وزش باد شدید در (ساعات بعدازظهر باد  لحظه‌ای بسیار شدید با گردوخاک) پیش‌بینی می‌شود، همچنین از اوایل وقت شنبه تا اواخر وقت یکشنبه به‌تناوب رگبار و رعدوبرق با احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در روز شنبه و در نواحی شمالی و شرقی استان اتفاق می‌افتد.

کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز شنبه تا دوشنبه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این نواحی قابل پیش‌بینی است.

در این اطلاعیه نسبت به عدم انجام سم‌پاشی و محلول‌پاشی در زمان بارش، عدم چرای دام و استقرار کندوهای زنبورعسل در مجاورت مسیل‌ها و نیز در ارتفاعات، کنترل ورودی و خروجی آب استخرها و ممانعت از مسدود شدن، عدم چرای دام تازه واکسینه در شرایط بارش، استفاده از بادگیرهای موقت در باغات و حصول اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها، عدم تردد و حضور در مناطق با کشت متراکم و چمنزارها و باغات و  عدم کار در ارتفاعات در زمان وزش باد شدید توصیه‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.