استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سیاه‌نمایی‌ها در آتش سوزی خائیز انتقاد کرد.

انتقاد استاندار از سیاه‌نمایی در خاییز/ انتشار فیلم استرالیا و گوزن آمریکای شمالی به جای خاییز

به گزارش قدس آنلاین، حسین کلانتری در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار آتش سوزی‌های اخیر در استان با تبریک روز جهانی محیط زیست و تبریک این روز به همه محیط‌بانان با بیان خبری بسیار خوشحال کننده اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه یاسوج در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت که افتخاری بزرگ برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از شهرداری تهران برای همکاری و اعزام یگانی از آتش نشانی تهران به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خوشبختانه در بدو ورود خودشان یک آتش را خاموش کردند.

وی به گفته‌های مدیران اشاره کرد و گفت: آتش همیشه بوده و در سال‌های تر سالی آتش سوزی‌ها بیشتر بوده و سال‌هایی بوده که  یک هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان در آتش سوخته و در این آتش سوزی‌ها اتفاقاتی افتاده که سلامت افراد هم به خطر افتاده است اما حفاظت از یک درخت هم بر ما لازم است.

رئیس شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۲۲۰ فقره آتش سوزی در کشور اتفاق افتاده و در استان های بزرگ و دارای امکانات هم این آتش‌سوزی ها اتفاق افتاده و باید در اسرع وقت و امکانات موجود آتش خاموش شود.

وی با بیان این که امکانات در چنین مواقعی خیلی مهم است افزود: کل دمنده‌های استان تا سال ۹۸ به ۵۰ تا نمی‌رسید که تا پایان سال ۳۰۰ دمنده وارد استان می‌کنیم و اکنون دو برابر همه امکانات همه سال‌های گذشته امسال افزایش داشته‌ایم.

استاندار گفت: از کل مساحت استان که ۱۵ هزار کیلومتر مربع است ۸۷ درصد آن جنگلی و مرتع است و تنها ۱۳ درصد بقیه اماکن و روستاها و شهرهای ماست و جنگل‌ها و مراتع استان بالای یک میلیون کیلومتر مربع است و باید با نوع نگاه متفاوت‌تری آن‌ها را حفاظت کنیم.

این مسوول گفت: در چند بخش باید کار کنیم و به همه مسوولان دستور داده‌ایم تا پای کار باشند که فرماندار و بخشدار ما با حضور در آتش حتی پاهایشان تاول زده و همه در صحنه بوده‌اند. 

وی با بیان این که باید برای جلوگیری از این آتش سوزی‌ها چه کار کنیم افزود: برنامه‌های کوتاه و میان و بلند مدت داریم باید تابستان امسال را مدیریت کنیم فرمانداران باید جلسه بحران تشکیل دهند و نقاط حادثه خیز مشخص است و دو هزار و ۶۰۰ هکتار در معرض آسیب است و باید همه عملیاتی پای کار باشند و همه امکانات هم پای کار باشد.

وی افزود: باید همه امکانات را تا می‌توانیم وارد استان کنیم و امکانات اطفای حریق را به نسبت توزیع می‌کنیم پایگاه ثابت آتش سوزی‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم استفاده از پهپاد و هوشمند سازی در جنگل ضرورت است که در برنامه میان مدت قرار می‌گیرد و مسوولان مرکزنشین روی برنامه های بلندمدت کار می کنند.

کلانتری گفت: در برنامه کوتاه مدت باید همه دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند و تلاش می‌کنیم که امسال ۳۰۰ نیروی مجهز و مجرب با امکانات در استان داشته باشیم.

وی گفت: از همه مردم استان تشکر می‌کنیم عشق خودشان را به جنگل و مرتع نشان دادند و مسوولان هم همگی پیگیری کردند و باید از جوانان دهدشتی و گچسارانی قدردانی کنیم که حضور فوق العاده داشتند و بسیجیان هم سازماندهی شده پای کار بودند و سپاه هم با همه توان پای کار بود.

استاندار گفت: به محض حادثه هم از جانب فرمانده کل سپاه و ارتش اعلام همکاری کردند و وزیر کشور و رئیس سازمان بحران در جریان امر قرار گرفتند
در این شرایط همه دوستداران محیط زیست اعلام همکاری کردند که از همه قدردانی می کنیم رسانه‌ها هم با دلسوزی قلم زدند و نقد کردند و ما از همه کسانی که از سر دلسوزی قلم زدند و نوشتند قدردانی می کنیم.

وی افزود: بعضی می‌گفتند مسوولان در خوابند افراد با ذهنیت خودشان قلم زدند و ما هم استفاده کردیم ولی معتقدیم کسانی که در بحران هستند نباید وارد حاشیه شوند.

استاندار در خصوص اطلاع رسانی صدا و سیما و آماری که استاندار در شبکه‌های کشوری می‌داد افزود: حدود یکصد هکتار آتش سوزی داشتیم که ۴۰ هکتار خسارت دید و قرار نیست که غیر کارشناسی حرفی بزنیم.

وی با انتقاد از برخی اطلاع‌ رسانی‌ها گفت: استاندار که مقام رسمی است حرف او در رسانه ها نمی‌رود و حرف دیگران می‌رود و در سایت ها می‌نویسند و آمارهای ریز و درشت می‌دهند در حالی که این گونه نبوده فیلم آتش سوزی استرالیا و گوزن آمریکای شمالی را به نام خاییز بیرون می دهند و می گویند همه خواب هستند اما ما می‌گوییم که دلسوزی و انتقاد همراه با آمار درست باشد.

وی به همکاری مسوولان کشوری اشاره کرد و گفت: اولین واکنش مسوولان کشور از سوی خود رییس‌جمهور بود و ورود پیدا کرد و به مسوولان کشوری دستور دادند و جهانگیری و واعظی با همه توان پی‌گیری کردند و امیر حاتمی و امیر جعفری‌نژاد چندین بار با ما تماس گرفتند.

استاندار خاطرنشان کرد: در کدام عملیات ۶ فروند بالگرد وارد می‌شود هر مشکلات عملیاتی هم داشتیم در دره علمدار که حوزه بهبهان است ۳۰ نفر را با فرماندار برای اطفای حریق به آن شهرستان فرستادیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.