اندیشکده بلفر در یادداشتی با نگاهی به سابقه نژادپرستی در سیستم قضایی آمریکا، رابطه پلیس با جوامع اقلیت در آمریکا را نشان‌دهنده یک خلأ عمیق قانونی دانست و نوشت: داده‌های آماری منتشر شده توسط آکادمی ملی علوم در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد تعداد سیاه‌پوست‌های کشته‌شده توسط پلیس نسبت به جمعیشان ۲.۵ برابر بیشتر از تعداد سفیدپوستان است.

شکست تاریخی دستگاه قضایی آمریکا

قدس آنلاین: اندیشکده بلفر در یادداشتی با نگاهی به سابقه نژادپرستی در سیستم قضایی آمریکا، رابطه پلیس با جوامع اقلیت در آمریکا را نشان‌دهنده یک خلأ عمیق قانونی دانست و نوشت: داده‌های آماری منتشر شده توسط آکادمی ملی علوم در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد تعداد سیاه‌پوست‌های کشته‌شده توسط پلیس نسبت به جمعیشان ۲.۵ برابر بیشتر از تعداد سفیدپوستان است. پلیس تمایل دارد به هردلیلی مظنونان سیاه را مورد هدف قرار دهد و به‌ویژه اگر گزارشی که به او رسیده است مرتبط با مواد مخدر باشد این عطش پلیس بیشتر می‌شود.

این یادداشت در ادامه تأکید می‌کند: با نگاهی به آمار تاریخی معلوم می‌شود نژادپرستی سابقه‌ای ریشه‌ای در جامعه آمریکا دارد. با بدست آوردن این نگاه تاریخی راحت‌تر می‌توانیم دلیل اصلی اعتراض‌ها و تجمعات اخیر در ایالات متحده را درک کنیم. راحت‌تر به این مسئله می‌رسیم که چرا مرگ یک سیاه‌پوست توانست این حجم از مردم را به خیابان‌ها بکشاند. به این دلیل که این قتل منعکس‌کننده شکست تاریخی و سابقه‌دار دستگاه قضایی آمریکا در برقراری عدالت است.

نویسنده بلفر در انتها توصیه می‌کند در صورتی که ایالات متحده بخواهد به تظاهرات‌ها و نمونه‌های مشابه پایان دهد باید به اصلاحات اساسی در دستگاه قضایی و تأمین عدالت برای همه اقشار آمریکایی دست بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.