مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: تاکنون مبارزه با آفت سن گندم و جو در سطحی بالغ بر ۵۰ هزار هکتار از اراضی مشهد انجام شده است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۲۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی با پهباد سمپاشی شود.

پیش بینی سمپاشی با پهباد در بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی گندم و جو مشهد

به گزارش قدس آنلاین امید طهماسبی زاده اظهار کرد: به دلیل کنترل هوشمند پهباد، سمپاشی با این وسیله دقیق و یکنواخت صورت گرفته و این امر باعث افزایش بهره وری در عملکرد سمپاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی در بکارگیری ابزار و محدودیت‌های وسایل و ماشین آلات می‌شود، ازطرفی چون تراکتور و سمپاش در مزرعه تردد نمی‌کند باعث جلوگیری از خسارت رسانیدن به گیاه شده و از کاهش عملکرد محصول جلوگیری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: پهبادها به‌دلیل حرکت پروازی قابل ملاحظه، قابلیت بکارگیری برای سم پاشی در نقاط صعب العبور را بدون هر گونه محدودیتی داشته و از بروز بیماری‌های تنفسی و مسمومیت کاربران (کشاورزان) به میزان زیادی می‌کاهند و همچنین میزان مصرف محلول سم با پهباد ۱۰ لیتر در هکتار است در صورتیکه این میزان در سمپاشی با توربولاینر به ۲۰۰ لیتر در هکتار و در سایر روش‌های سمپاشی حتی به ۴۰۰ لیتر نیز می‌رسد.

وی بیان کرد: تاکنون مبارزه با آفت سن گندم و جو در سطحی بالغ بر ۵۰ هزار هکتار از اراضی مشهد انجام شده است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۲هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی با پهباد سمپاشی شود.

طهماسبی‌زاده خاطرنشان کرد: سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو است که با تغذیه از این محصولات موجب خسارت کمی و کیفی زیادی در محصول نهایی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد اظهار کرد: چنانچه در هر متر مربع بیش از سه عدد پوره سن باشد در حد خسارت اقتصادی است و باید حتما مبارزه صورت گیرد.

وی یادآورشد: این آفت موجب از بین رفتن خاصیت گندم و جو در تولید و مصرف نان می‌شود که به جهت اهمیت بالای تولید این محصولات استفاده از فناوری در سمپاشی از جایگاه مهمی برخوردار است.

طهماسبی زاده در پایان گفت: انشاءالله با بازدیدهای مستمر شبکه مراقبت و مسئولین و کارشناسان پهنه‌ها این محصول استراتژیک با بهترین کیفیت و عملکرد برداشت شده و در سبد کالای خانوار قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.