مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: هزینه سفر با اتوبوس درون شهری ، در جلسه مدیریت شهری با فرمانداری مشهد تعیین تکلیف خواهد شد.

تعیین تکلیف بهای اتوبوس واحد در جلسه مدیریت شهری با فرمانداری مشهد/ بکارگیری ۱۰۰ اتوبوس بازسازی شده /۲۰درصد اتوبوس ها کولر ندارند

سعید حسینقلی زاده مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مدیریت شهری  و فرمانداری مشهد طی چند روز آینده در باره افزایش و یا تعلیق بهای اتوبوس درون شهری در سال جاری  تصمیم گیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه براساس هم فکری که بین این دو مجموعه صورت خواهد گرفت شیوه نامه بهای این خدمات مشخص خواهد شد، تصریح کرد:  یک سوم هزینه هر سفر با اتوبوس باید از طریق یارانه دولت پرداخت شود اما این یارانه سال ها است که به شهرداری مشهد پرداخت نشده است بنابراین انتظار ما این است که دولت در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشد و مسئولان دولتی مشهد الرضا نیز در این باره پیگیری لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به اینکه افزایش تدریجی بهای اتوبوس به صورت سالانه بهتر از افزایش یکباره آن در یک سال خاص است، در مورد ارتقاء کیفیت اتوبوس ها و خدمات رسانی آنها نیز گفت: یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری بهبود کیفیت اتوبوس ها به شیوه های مختلف از جمله خرید اتوبوس جدید و یا بازسازی اتوبوس های فرسوده است از این رو چون در حال حاضر تولید و ساخت اتوبوس در کشور با مشکلاتی مواجه شده، بازسازی اتوبوس های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است به طوری که  هر اتوبوس فرسوده بعد از باز سازی دوباره در همان خط بکارگیری می شود و این طور نیست که این اتوبوس های بازسازی شده تنها در مناطق خاصی از شهر مورد استفاده قرار بگیرند.  

حسینقلی زاده مقدم افزود: از  سال گذشته تاکنون  ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بعد از باز سازی، دوباره در چرخه حمل و نقل عمومی مشهد  بکارگیری شده اند و بازسازی هر اتوبوس نیز بستگی به میزان فرسوده بودن آن از ۳۰ تا ۵۰۰ میلیون هزینه در بردارد.

وی بیان کرد:۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به کولر هستند و در ۲۰درصد باقی مانده نیز در بعضی از اتوبوس ها به دلیل گازی بودن امکان نصب کولر وجود ندارد و در سایر اتوبوس های فاقد کولر نیز به دنبال  تامین این امکانات هستیم . از طرفی در برخی اتوبوس های بازسازی شده نیز در صدد نصب کولر می باشیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: انتظار ما از شهروندان و زائران امام مهربانی این است که همچنان فاصله گذاری اجتماعی و استفاده  از ماسک را در داخل اتوبوس ها رعایت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.