مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: «مایکل وایت» به دلیل تشدید بیماری و دلایل انسانی و طی فرآیند قضایی از کشور اخراج شد.

 «برایان هوک» در نظر داشت مرگ مایکل وایت را به بمب خبری علیه جمهوری اسلامی تبدیل کند

قدس آنلاین:به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در مورد جزئیات پرونده آمریکایی آزاد شده، گفت: مایکل وایت یکی از نظامیان آمریکایی بود که دوسال قبل با پوشش توریست وارد کشور شد. مشارالیه قصد داشت برای تأمین فرصت جاسوسی، با روش‌های فریبنده و ارتباط با اتباع ایرانی، پوشش حضور خود در کشور را به‌دست آورد که توسط ضدجاسوسی وزارت اطلاعات شناسایی ودستگیر شد.

وی افزود: این درحالی است که هم زمان با شکایت شاکی خصوصی نیز مواجه شد. نهایتاً پس از گذشت حدود دو سال ازمحکومیت؛ مشارالیه به دلیل تشدید بیماری و دلایل انسانی و طی فرآیند قضائی از کشور اخراج شد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات درخصوص پیام‌های پی در پی و سخنان تشکر آمیز «ترامپ» از ایران بابت آزادی «وایت»، تصریح کرد: ترامپ به شدت محتاج جلب حمایت افکار عمومی پس از استیصال و درماندگی در قضیه مدیریت بیماری کرونا و همچنین مدیریت اعتراضات علیه تبعیض و نژاد پرستی است، لذا در اقداماتی غیرحرفه ای سعی دارد اختلافات مبنایی جمهوری اسلامی ایران با رژیم آمریکا را به مسائل سطحی تنازل داده و از هر موضوع بی‌ربط و کوچکی به عنوان بستر مذاکره با ایران بهره برداری حداکثری کند.

وی تاکید کرد: ترامپ که دچار سندروم بازاریابی و نمایش خیابانی برای جلب مشتری است، در موضوع مذاکره با ایران نیز مصداق بارز «الغریق یتشبث بکل حشیش» است که البته این نوع رفتارها از رئیس جمهوری که از حوزه کسب و کار و شرکت داری به کاخ سفید قدم گذاشته، دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات افزود: اطلاعات معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات نشان می‌دهد که برخی سیاسیون در آمریکا من جمله «برایان هوک» در نظر داشتند از فوت مایکل وایت به دلیل بیماری مزمن حداکثر بهره برداری سیاسی را علیه جمهوری اسلامی ایران و در قالب یک بمب خبری به عمل آوردند که با آزادی وی، این فرصت رفتار غیر انسانی نیز از آنان سلب شد.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات تاکید کرد: همچون گذشته با تیزبینی و اشراف حداکثری اطلاعاتی، هرگونه تحرکات ضد امنیتی سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و بویژه آمریکا در ایران و تحت هر پوششی را با قوت در نطفه خفه خواهیم کرد و با حرفه‌ای ترین روش با آن مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    :)