مدیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از صدور نخستین پروانه بهره‌برداری بوم‌گردی ویژه معلولان در روستای رادکان این شهرستان خبر داد.

افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی ویژه معلولان در چناران

محمد طاهریان‌مقدم افزود: این اقامتگاه بوم‌گردی "ریزه گل" نام دارد که برای معلولان در یک طبقه مناسب‌سازی شده و دارای چهار سوئیت و ظرفیت ۲۰ نفر با معماری سنتی و سقف تیر پوش است.

وی ادامه داد: اقامتگاه بوم‌گردی ریزه گل تنها اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان رضوی است که با توجه به این که مدیر آن جزء جامعه معلولان است کاملا برای معلولان مناسب سازی و آماده شده است.

مدیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: پیش از این ۲۰ مجوز موافقت اولیه برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای شهرستان چناران از جمله رادکان، فریزی، بقمچ و آبگاهی، گلمکان و اخلمد صادر شده است.

طاهریان افزود: روستای رادکان دارای ابنیه تاریخی منحصر به فردی از جمله برج تاریخی رادکان، مسجد قدیمی، حمام و آرامگاه خواجه رادکان و یخدان قدیمی است که هرساله پذیرای حدود نیم میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این روستا ادامه داد: از جاذبه های گردشگری این روستا می‌توان به رودخانه‌های دائمی و فصلی، دامنه کوه‌های هزارمسجد، محصولات باغی، غذاهای سنتی، سرکه محلی و گیاهان دارویی اشاره کرد.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.