بندرعباس- هنگامی‌که وزارت بهداشت و درمان جدول ابتلا به بیماری کرونا را در استان‌ها نشان می‌داد در آن روزها هرمزگان وضعیت سفید داشت و حتی مسئولان هم این استان را سفید اعلام کردند اما دیری نپایید که رنگ‌ها عوض شدند از سفید به نارنجی و اکنون به وضعیت هشدار و قرمز رسیده، به‌طوری‌که ظرف ۲ هفته اخیر سرعت انتشار آن آن‌قدر بالابرده که نگرانی عمیق برای آحاد جامعه ایجاد کرده است.

برپایی مراسم عروسی و عزا جرم است/افراد بدون ماسک خدمات اداری نمی گیرند

قدس آنلاین-گروه استان ها:  درحالی‌که استان‌هایی که وضعیت قرمز داشتند به یک ثبات نسبی رسیده و تقریباً بیماری کنترل‌شده ولی موج سوم این بیماری در روزهای اخیر درهمِ نقاط استان هرمزگان شدت یافته به‌طوری‌که وضعیت تخت‌های بیمارستانی دیگر جوابگو نیست و با این حجم حتی قابل‌پذیرش هم نیستند.

در این روزها که مسئولان تأکیددارند که مردم از خانه خارج نشوند، بساط عروسی‌ها و دورهمی ها بیشتر رواج پیداکرده و حال به‌جای برگزاری این مراسم‌ها در شهر به اطراف و روستاها کشانده شده که بازهم در افزایش مبتلاها بسیار مؤثر است، چراکه این بیماری دامن همه را گرفته است.

برگزاری مراسم عروسی ممنوع

بی‌توجهی برخی از مردم به رعایت فاصله اجتماعی و هم‌چنین برگزاری مراسم عروسی و عزا موجب شد تا فرماندار ویژه میناب برپایی هرگونه مراسم عروسی و عزا در این شهرستان را تا یک ماه آینده ممنوع اعلام کند.

محمد احمدی اظهار داشت: با توجه به وضعیت هشدار در این شهرستان ناشی از ویروس کرونا و برای کنترل بیماری، در صورت تخلف، برگزارکنندگان چنین مراسم‌هایی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

بازار تعطیل شد

وی خاطرنشان کرد: تمام بازارها، مجتمع‌های تجاری، پاساژها و ارزان سراهای سطح شهرستان نیز تا اطلاع ثانوی  تعطیل است.


فرماندار میناب یادآور شد: با توجه افزایش فوتی و افراد مبتلابه کرونا در این شهرستان به‌ناچار برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را مصوب و تعدادی از روستاها نیز قرنطینه شوند و دهیاران و شوراها مکلف هستند منع برگزاری مراسم عروسی و عزا را به برگزارکنندگان اعلام کنند.

بدون ماسک خدمتی ارائه نمی‌شود

افزایش آمار مبتلایان و به دنبال آن دغدغه و نگرانی مسئولان از موج دوم کرونا در استان هرمزگان موجب شد تا  فرماندار قشم نیز اعلام کند نهادهای دولتی از ارائه خدمت به افرادی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

با توجه به وضعیت هشدار در شهرستان میناب و قشم ناشی از ویروس کرونا و برای کنترل بیماری، در صورت تخلف، برگزارکنندگان چنین مراسم‌هایی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

علیرضا نصری افزود: هرگونه تجمعی با هر عنوانی ازجمله عروسی، عزا، اجتماعات مذهبی مختلف، امتحانات و غیر آن ممنوع است و متخلفان پیگرد قانونی می‌شوند.

فرماندار قشم تأکید کرد: دستگاه قضایی با افرادی که به بهانه‌های مختلف و با ایجاد اجتماعات سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند با شدت برخورد کند.

وی افزود: بنا بر آمار ارائه‌شده، بخش بزرگی از مبتلایان به کرونا در شهرستان قشم، اتباع بیگانه غیرمجاز بوده‌اند و ازاین‌رو جمع‌آوری و طرد این افراد در دستور کار نیروی انتظامی، دریابانی و دیگر مسئولان مرتبط قرار گیرد.

بازار قشم و درگهان تعطیل است

این روزها قشم دوباره حکم روزهای نخست شیوع بیماری را پیداکرده است زیرا بازارهای بزرگ قشم و درگهان تعطیل هستند و حتی فرماندار قشم اعلام کرده است تردد به روستاها نیز به‌جز عوامل تولیدی و عمرانی تا اطلاع بعدی ممنوع است و با افراد حضور یافته در پارک‌ها و اجتماعات چند نفره در صورت مشاهده برخورد می شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.