معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی تاکنون ۲۲۱ معین اقتصاد مقاومتی در این استان ایجاد شده که براساس اهداف تعیین شده ۷۰ معین دیگر تا پایان سال به این تعداد افزوده می‌شود.

تعداد معین‌های اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به ۲۲۱ واحد رسید

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در مشهد برگزار شد، افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه کسب و کار خرد توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی ثبت شد که ۶۵۱ پروژه از این تعداد به بهره برداری رسیده و این معین‌ها سه هزار و ۵۳۷ شغل به صورت مستقیم در استان ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۲۰۱ تفاهمنامه با سرمایه‌گذاری ۱۹۸ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۰۵ و ۸۷۷ نفر در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی خراسان رضوی امضا شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های مشهد، فریمان، قوچان، چناران و سرخس به ترتیب بیشترین تعداد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری را در خراسان رضوی داشته‌اند.

وی افزود: تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی پروژه‌های اقتصادی در طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی ۱۳۱ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و ۶ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان سرمایه در گردش است.

رسولیان ادامه داد: متوسط پیشرفت اجرایی ۲۲۰ پروژه از محل تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری مربوط به مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در حوزه‌های مختلف تا ۱۱ خرداد ماه امسال ۴۹ درصد بوده که از این تعداد ۱۹۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۰۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۳ هزار و ۶۵۱ نفر ۱۰۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

وی گفت: طرح‌های بزرگ در دست اجرای استان شامل ۳۳۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۷ هزار و ۵۰۴ نفر می‌باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزایش اختیارات خراسان رضوی در حوزه تصویب برخی پروژه‌های مربوط به طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی، ایجاد امکان پرداخت تسهیلات بانکی به ماشین آلات صنعتی مستعمل، فراهم کردن زمینه واگذاری واحدهای تملیکی بانکها و صدور مجوز برای صادرات حداکثر سه کیلوگرم زیورآلات نقره به صورت مسافری را خواستار شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.