مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمامی اقدامات این آستان مقدس باید در خدمت فرهنگ باشد، گفت: محوریت فرهنگ باید به عنوان رکن اصلی فعالیت‌های آستان قدس رضوی قرار گیرد.

محوریت فرهنگ رکن اصلی فعالیت‌های آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ، در نشستی که با حضور پژوهشگران این بنیاد در تالار شیخ طبرسی برگزار شد، به تبیین دیدگاه‌های تولیت آستان قدس رضوی در مورد موسسات علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی پرداخت.
وی ابراز کرد: ما باید راهبردهای اساسی و نگاه‌های کلان مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی که راهبران اصلی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی هستند را بشناسیم، راهبردهای آنان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و تلاش کنیم امکانات و ابزار لازم را برای تحقق این مسیر فراهم آوریم.
این مقام مسئول تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی و تجلیل از فعالیتهای خادمان و کارکنان آستان قدس رضوی در ایام کرونا، بر رفع نیازهای مجموعه آستان قدس رضوی و تلاش برای تامین این نیازها تاکید دارند.
وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم فهرستی از اقدامات انجام شده بنیاد پژوهش های اسلامی، در سالهای گذشته مرتبط با نیازهای آستان بوده است و یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی نیز این است که آستان قدس باید محور تلاش همه مراکز آموزشی ،پژوهشی و علمی باشد.
حجت الاسلام مرویان حسینی تصریح کرد: به نظر تولیت محترم  شاخص اصلی کارفرهنگی به زانو در آوردن تهاجم فرهنگی  دشمن است که این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد و برای تحقق این امر باید حوزه هایی که دشمن هدف گیری کرده است را شناسایی کنیم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ما باید در عرصه نیازهای جوانان و شبهات ایشان و آنچه موجب سست کردن باورهای اعتقادی آنان می شود  بیشتر کار کنیم و این را از موضوعات اصلی فعالیت های بنیاد قرار دهیم.
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تاکید تولیت آستان قدس رضوی این است هر شخصیت ممتاز علمی در کشور و خارج از کشور باید بنیاد را بشناسد و با آثار این مرکز آشنا شود به گونه ای که در موقعیت های مورد نیاز برای نمونه در دوران کرونا برای پاسخگویی به شبهات از این نیروها بهره برداری لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: یکی از راهبردهای  تولیت آستان قدس رضوی این است، در حوزه فعالیت های علمی و پژوهشی نباید تنگ نظری داشته باشیم بلکه باید راه را باز کنیم و خطی کشی سیاسی را باب نکنیم؛ همچنین در تولید به اثر گذاری محصول علمی و فرهنگی  فکر کنیم و در مصرف به تعداد بیندیشیم.
حجت الاسلام مرویان حسینی یکی دیگر از تاکیدات تولیت را پرهیز از شتاب زدگی ذکر کرد و گفت: انتخاب نقطه اثر گذاری مهم است. قرار نیست در تمام حوزه ها وارد شویم بلکه باید حوزه های حساس را بشناسیم و اولویتهای درستی داشته باشیم .

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.