معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران خارجی سلامت در استان به زودی تدوین و تکمیل می‌شود.

تدوین پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی  در نشست با مدیران مرتبط با حوزه گردشگران سلامت در مشهد افزود: پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران خارجی سلامت طی چند روز آینده در استان تدوین و به عنوان پیشنهاد به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا، گردشگران سلامت که وارد کشور می‌شوند باید اطمینان داشته باشند که در فضایی سالم و ایمن می‌توانند پیگیر امور مربوط به درمان خود باشند و همچنین سازوکار تعریف شده ما باید به گونه‌ای باشد که اطمینان داشته باشیم گردشگران سلامت ناقل بیماری کرونا نیستند که این مستلزم تدوین پروتکل‌های دقیق و کنترل‌هایی در مبدا است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در شیوه نامه‌های تدوین شده باید ملاحظات لازم برای پذیرش گردشگران سلامت در مطب‌ها و کلینیک‌های شخصی درنظر گرفته شود تا از بروز برخی تخلفات جلوگیری گردد.

وی با اشاره به ثبت نام حدود ۲ هزار نفر از راهنمایان و لیدرهای گردشگران سلامت و لزوم آموزش آنان افزود: آموزش‌های لیدرهای گردشگران سلامت هم با توجه به ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در باره اعلام زمان بازگشایی آموزشگاه‌ها، به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

براتی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از گردشگران سلامت در این استان از کشورهای افغانستان و عراق هستند پرداختن به مشکلات و موانع این حوزه‌ها در شرایط خاص کنونی به خصوص گردشگران سلامت کشور افغانستان مهم و اساسی است.
وی گفت: اگر بتوانیم طرح مبدا به مبدا زیارت را در حوزه گردشگری سلامت نیز پیاده و فرآیندهایی برای آن تعریف کنیم بطوریکه تمام اقدامات گردشگر از زمان ورود و درمان تا لحظه خروج از کشور را پیگیری و رصد نمود می‌توان اطمینان مناسبی برای پیگیری طرح‌های گردشگری سلامت داشت.

در ادامه این نشست سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه گردشگری سلامت استان گفت: با توجه به تقاضای زیاد گردشگران سلامت در افغانستان برای حضور در ایران و نیز تلاش‌های کشورهای همسایه برای جذب بازار این حوزه، ضروری است با تدوین پروتکل‌های بهداشتی مناسب از این ظرفیت اقتصادی مطلوب استفاده کنیم.
علی صدیقی‌فر افزود: اگر فرآیندهای لازم برای این مسیر توسط دستگاه‌های متولی تدوین شود و این دستورالعمل‌ها طی ابلاغیه‌ای از سوی وزارت امور خارجه ابلاغ گردد، آمادگی داریم با تمام توان در این مسیر همکاری لازم را داشته باشیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.