رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال پس از هفته‌ها سکوت، شامگاه آدینه در گفت و گو با یک برنامه خبری تلویزیون مدعی شد عامل انتخاب مارک ویلموتس نامه ای بود که از طرف مسعود سلطانی‌فر به فدراسیون ارسال شد که در این نامه سه نفر معرفی شده بودند که مارک ویلموتس گزینه سوم این فهرست بود!

«ویلموتس» وزیر را به مجلس می‌کشاند

قدس آنلاین: هرچند مهدی تاج با سیاستمداری خاصی موضع منفی علیه وزیر ورزش و جوانان اخذ نکرد اما افشای نامه ارسالی مرکز فرهنگی ایران و هلند مبنی بر معرفی گزینه‌های هدایت تیم ملی پس از کارلوس کی روش و پاراف وزیر مبنی بر رسیدگی این پیشنهاد نشان می‌داد که در فرایند شکل گرفته وزیر ورزش چندان هم بی‌تأثیر نبوده است!

*ردپای وزیر در مرکز فرهنگی ایران – هلند

اما پرسش اصلی اینجاست چرا مرکز تجاری و فرهنگی ایران – هلند باید به صورت رسمی اقدام به معرفی گزینه هدایت تیم ملی کند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش به سراغ اطلاعات موجود در اینترنت درباره فعالیت‌های این مرکز می‌رویم. مسعود سلطانی‌فر در دوره معاونتش در دولت یازدهم به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی میهمان ویژه این مرکز در مراسم افتتاحیه اش بوده است.

این مرکز شهریورماه ۱۳۹۵ در شهر لاهه هلند با حضور مقامات کشور افتتاح شد، در این مراسم علاوه بر مسعود سلطانی‌فر، علیرضا جهانگیری سفیر ایران در هلند، فرهاد شریف معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران، مقامات اقتصادی و نمایندگان وزارت امور خارجه هلند، تعدادی از سفرای کشورهای مختلف در لاهه و تجار ایرانی و هلندی و هنرمندان و اصحاب فرهنگ از دو کشور حضور داشتند.

حال سؤالی که در ذهن افکارعمومی ایجاد می‌شود، این است که مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند با چه هدفی ایجاد شده است؟ برابر گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند که از سوی بخش خصوصی تأسیس شده، نخستین مرکز از این نوع در اروپاست و در خدمات سازمانی این مرکز آمده است. توسعه تجاری، تسهیل کننده از a تا z، خدمات حقوقی، مأموریت‌های تجاری به ایران و هلند، تحقیقات بازاریابی، تطبیق تجارت، ثبت شرکت جدید، مستند واردات و صادرات، لجیستیک، خدمات پرسنلی، شبکه سازی، اطلاعات مربوط به قوانین تجارت، واردات و صادرات کالا و خدمات، امور مالیاتی و...

نکته جالب توجه اما در بین این موارد هیچ اشاره ای به فعالیت‌های ورزشی نشده و مشخص نیست که این مرکز از طریق کدام دسترسی توانسته نامه خود را به دست عالی‌ترین مقام ورزش ایران برساند.

*تکذیب وزارت

وزارت ورزش هر گونه دخالت در موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی را تکذیب کرده، اما حتی با وجود حذف وزیر از اساس‌نامه انتخاباتی فدراسیون فوتبال، همه می‌دانند در ایران تصمیماتی از این دست بدون نظر نهایی وزیر انجام نمی‌شود و این مسئله احتمال وقوع برخی اعمال نظرها در این موضوع را تشدید می‌کند.

*واکنش نمایندگان

یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‌گوید: سلطانی‌فر در صحن علنی به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا یک مرکز تجاری و فرهنگی چنین نامه ای را به وزارت ورزش ارسال کرده و در نهایت وزیر دستور پیگیری و بررسی می‌دهد؟

این نماینده مجلس که در حال حاضر تمایلی به ذکر نامش نداشت، در ادامه توضیح داد: قطعاً حواشی مرتبط با این داستان از سوی خانه ملت بررسی خواهد شد و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد وزیر ورزش باید به صورت کامل به ابهامات موجود پاسخ دهد و اگر توضیحات وی قانع کننده نباشد قطعاً مجلس واکنش آنی نشان خواهد داد.

در همین زمینه پیگیری خبرنگار قدس نشان می‌دهد به احتمال زیاد برخی نمایندگان به واسطه این اتفاق تذکر رسمی به وزیر را در صحن علنی مطرح خواهند کرد.

روزی ۵۰۰ میلیون تومان حقوق ویلموتس

اگــر همه روزهایی را که ویلموتس چــه در ایران و چه در کشــورهای دیگر تیم ملی را همراهی کرده است، حساب کنیم به عدد ۶۶ می‌رســیم. تا اینجــای کار ویلموتس از فدراســیون ۲ میلیون یورو دریافت کرده است که می‌شود تقریبا روزی ۳۰ هزار یورو. با در نظر گرفتن قیمت وقت یورو معادل ۱۶ هزار تومــان، ویلموتس به ازای هر روزی که به همراه تیم ملی بوده حدود ۴۸۰ میلیون تومان دریافت کرده اســت.

این مبلغ جدا از پاداش‌هایی است که از فدراسیون گرفته است. جمع مبلغ قرارداد ویلموتس ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یور اســت کــه از آن ۲ میلیون یورو را کم می‌کنیم و به مبلغ ۵ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو می‌رســیم.   در صورت شکست فدراســیون در این پرونده، ایران باید مبلغ بسیار زیادی را به ویلموتس پرداخت کند. با توجه به این رقم و حضــور ۶۶ روزه ویلموتس به همراه تیم ملی، او به ازای هر روز چیزی حدود ۸۹ هزار یورو خرج روی دست فدراسیون می‌گذارد که با یوروی ۱۹ هزار تومانی این روزها می‌شود چیزی حدود یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان.   تازه فدراسیون باید شانس بیاورد که قیمت یورو از این بالاتر نرود. این مبلغ را به اضافه آن ۴۸۰ میلیون تومان که بکنیم به عدد ۲ میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان می‌رسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.