مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد از پرداخت ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ تومان یارانه به مترو توسط دولت از سال‌های ۹۱ تا ۹۸ خبرداد.

بدهی ۱۹۱ میلیارد تومانی دولت به مترو مشهد
به گزارش قدس آنلاین، وحید مبین مقدم مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت:  از سال ۹۱ تا ۹۸ دولت ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یارانه بابت مترو پرداخت کرده است.
او افزود: بر اساس هزینه‌های مترو در این سال ها، دولت باید ۲۰۱ میلیارد تومان پرداخت می‌کرد که با این حساب دولت ۱۹۱ میلیارد تومان به مترو بدهکار است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد ادامه داد: هزینه‌های مترو در این سال‌ها ۶۰۵ میلیارد تومان بوده است که با احتساب پرداخت فقط ۱۰ میلیارد تومان توسط دولت، ۵۹۵ میلیارد تومان یا دو سوم در این سال‌ها توسط شهرداری و حدود یک سوم آن توسط مردم تامین شده است.
مبین مقدم بیان کرد: عمده هزینه‌های مترو شامل هزینه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان، خرید و تامین قطعات یدکی، خدمات ایستگاهی و حقوق و دستمزد کارکنان است.
او تصریح کرد: بر اساس محاسبات هزینه بهای تمام شده سفر با مترو امسال، سه هزار تومان است که از این رقم، دو هزار تومان توسط شهرداری و ۱۰۰۰ تومان الباقی توسط مسافرین پرداخت می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.