خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی نبود سرمایه‌گذار کافی را مهم‌ترین ضعف استان دانست و گفت: افزایش تعداد سرمایه‌گذاران موجب کاهش مشکلات استان در حوزه‌های مختلف می‌شود.

مهم‌ترین ضعف استان نبود سرمایه‌گذار کافی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری اظهار داشت: اگر تعداد سرمایه‌گذاران استان بیشتر شود مشکلات استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی حل می‌شود؛ اگر این موضوع را بپذیریم انقدر راحت و آرام کارهای امور سرمایه‌گذاران را پیگیری نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران استان باید پیگیر باشیم، افزود: باید بدانیم ما به سرمایه‌گذار نیاز داریم چراکه سرمایه‌گذار توانایی دارد و می‌تواند به سایر استان‌ها مهاجرت کند.

وی طولانی شدن روند انجام امور سرمایه‌گذاران را موجب خستگی و بی‌رغبتی آنان برای ادامه کارها دانست و تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه‌گذار در استان ماندگار شود.

شجاعی گفت: تهیه مجوز بی‌نام برای طرح‌های اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف باهدف تسهیل کار سرمایه‌گذاران است و باید مدیران نسبت به تحقق این کار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی تأکید کرد: مشاور باید تا هفته آینده باید توجیه اقتصادی طرح‌ها را تهیه و در سایت سرمایه‌گذاری استان بارگذاری کند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی صادرات از گمرکات استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، افزود: با تکمیل زنجیره‌های تولید و جلوگیری از خام فروشی می‌توانیم میزان صادرات را افزایش دهیم.
در سال جاری بر اساس سند توسعه صادرات استان کشورهای هدف برای ایجاد مراودات خارجی بر اساس اولویت انتخاب و در بخش صادرات کار استان شروع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.