مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی از رایزنی برای افزایش اعتبارات این انجمن در سال جاری خبر داد.

فیلم‌ اولی‌های خراسان رضوی برای نخستین‌بار اکران می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید وحید سیدحسینی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا، امسال روی آورده‌ایم به کارگاه‌ها و نشست‌های زنده در اینستاگرام و کلاس‌ها در این فضا برگزار می‌شود و اساتیدی همچون داود رحمانی و رضا کیانیان در آن حضور دارند.

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی ادامه داد: تولیدات فیلم ما از چند روز است که مجوز گرفته‌ و قرار است شروع شود؛  بچه‌ها در حال فعالیت هستند و منتظر هستیم بودجه امسال برای برگزاری و تولید فیلم‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای مشخص شود.

سیدحسینی بیان کرد: سال ۹۷ تقریبا ۹ فیلم اولی و حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای داشتیم و سال ۹۸ این تعداد به ۱۲ مورد رسید و عمدتا فیلم اولی بود و با سه میلیون تومان ساخته شد و البته این تعداد فیلم صرفا مربوط به مشهد است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اتفاقاتی که افتاد خیلی خوب بود؛  ۹ فیلم حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای تولید کردیم و نزدیک به ۱۸۰ میلیون تومان در مجموع فیلم تولید شد و این در حالی بود که بودجه اولیه در نظر گرفته شده ۱۶۰ میلیون تومان بود و با رایزنی و به دلیل کیفیت تولیدات توانستیم رقم را افزایش دهیم.

سیدحسینی گفت: در استان در مجموع ۳۹۰ میلیون تومان بودجه داشتیم اما برای مثال دفتر نیشابور فقط یک فیلم تولید کرد و یا دفتر تربت حیدریه نیز یک فیلم تولید کرد و به همین دلیل بخش بیشتری از بودجه به مشهد رسید.

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی اظهار داشت: انتقادها همواره وجود دارد اما بنده از خردادماه سال قبل حضور پیدا کرده‌ام؛  صحبت‌هایی صورت گرفته و منابع مالی استانی داریم که می‌توانیم روی آنها حساب کنیم تا تعداد تولیدات را افزایش دهیم.

سیدحسینی افزود: سال گذشته کارمان را آغاز کردیم و تولیدات خودمان و بچه‌های خارج از انجمن را مشاهده و ارزیابی می‌کردیم و در پردیس سینمایی ویلاژتوریست مشهد فیلم‌های روز دوستان را اکران می‌کردیم و حتی جلسه نقد و بررسی نیز برای آنها قرار می‌دادیم.

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از فیلم‌ها در این قالب نمایش داده شد و با حضور مدرس آقای مهدی رضایی نقد نیز شد و برای نخستین بار بود که این پاتوق راه‌اندازی شد و در کنار آن تولیدات حرفه‌ای نیز اکران می‌شد.

حسینی افزود: کلاس‌های ما سال ۹۷ در سه دوره تکدرس با ۲۷ برگزار شد و سال ۹۸ اتفاق خوبی رخ داد و با دانشگاه‌های سطح شهر مشهد و موسسات هنری رایزنی کردیم و قرار شد با در نظر گرفتن تخفیف‌هایی این عزیزان نیز در دوره‌های ما ثبت نام کنند و نزدیک به ۴۴ نفر فیلمسازی ثبت‌نام کردند و ۸ تکدرس مشاغل سینمایی مثل تدوین نرم افزار و عکاسی پرتره و دیجیتال داشتیم.

وی بیان کرد: برای امسال نیز کرونا کار را خراب کرده است اما درصدد هستیم به سمت و سویی برویم که کلاس‌ها برگزار شود؛ برخی کلاس‌ها مثل فیلمنامه‌نویسی را که می‌توان تئوریک برگزار شود به صورت مجازی دنبال خواهیم کرد.

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به تولیداتی که داشته‌ایم و کارهای فاخر سال گذشته، پیش‌بینی ما این است که بودجه ما امسال افزایش پیدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.