معاون درمان علوم پزشکی مشهد از افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا در سطح استان خراسان رضوی خبر داد.

افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا در خراسان رضوی/ بستری‌ها افزایش نداشته است

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی اظهار داشت: در روزهای اخیر روند افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سطح استان مشاهده شده و بنا بود که کلیه بیمارستان‌های کرونایی مشهد به حالت عادی برگردد، اما این کار تا ابتدای تیر در بیمارستان شریعتی انجام نخواهد شد تا وضعیت روزهای اخیر مشخص شود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارائه خدمات به بیماران کرونایی و غیر کرونایی به شکل مناسبی مدیریت می‌شود تا بتوان در دو حوزه موفق عمل نمود خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به استفاده مجدد از بیمارستان امام رضا(ع)،۴۰ درصد از ظرفیت این مرکز در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این بیماری علائم غیرمشخصی دارد و ممکن است عوارض غیربازگشتی را برای بیماران ایجاد کند از تمام مردم خواست حتما ضمن رعایت اصول و مراقبت‌های بهداشتی از انجام ترددهای شهری و یا سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

بدیعی با بیان اینکه پرسنل درمانی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در جای جای کشور تلاش گسترده‌ای را برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا داشته اند تاکید کرد: اگر مردم نکات بهداشتی را فراموش کنند و یا سهل انگاری در این زمینه داشته باشند ممکن است با شرایط بدتری نسبت به گذشته روبرو شویم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران در حوزه سرپایی افزایش پیدا کرده و در حوزه بستری افزایشی نداشته اما مراکز درمانی امادگی لازم را برای پذیرش احتمالی بیماران دارا هستند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.