۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 707252

مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد گفت: براساس بررسی تصاویر هوایی از حریم شهر مشهد ۲۳ هزار باغ ویلا در پهنه ۸۶ هزار هکتاری حریم این کلانشهر وجود دارد که اغلب به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند.

۲۳ هزار باغ ویلای غیرمجاز در حریم مشهد

به گزارش قدس آنلاین، کامران وثوق رضوی مشهدی اظهار کرد: این تعداد در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار باغ ویلا بود که با اقدامات قانونی شهرداری و دیگر نهادهای نظارتی در حوزه ساخت و ساز، پس از تخریب برخی از آنها، شمار باغ ویلاهای فاقد مجوز در این پهنه به ۲۳ هزار واحد رسید.

وی ادامه داد: در طرح جامع حریم مشهد مصوب سال ۹۶ محدوده حریم این شهر به ۸۶ هزار هکتار افزایش یافت و پیگیری عمده شهرداری برای سروسامان دادن به ساخت وسازهای فاقد مجوزی است که طی سال‌های اخیر در این محدوده انجام شده است.

مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد گفت: در حال حاضر در این محدوده ۱۳۸ کد آبادی وجود دارد اما این تعداد براساس آخرین به روزرسانی‌ روستاهای دارای سکونت و کد دهیاری، ۱۲۶ مورد است.

وی به ارزانی زمین در محدوده حریم مشهد اشاره کرد و افزود: مشکلات ناشی از افزایش جمعیت، رواج پدیده آپارتمان نشینی و نیاز مردم به تفرجگاه‌ها به ساخت و ساز باغ ویلا در حریم مشهد دامن زده است.

وثوق رضوی ادامه داد: بر اساس بررسی تصاویر هوایی حدود هزار و ۵۰۰ باغ ویلا در حریم مشهد دارای استخر است که به صورت غیرمجاز ساخته شده است.

وی گفت: بیشتر باغ ویلاهای غیرمجاز به شبکه آب شرب روستایی متصل نیستند و آب مورد استفاده در استخرهای آنها از طریق تانکر و با هزینه شخصی مالکان تامین می‌شود، تامین اینگونه منابع آب نیز به صورت مجاز و غیرمجاز است و آب استخرها نیز از روان آب‌های دائمی و موقت اطراف تامین می‌شود.

مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد افزود: آبیاری باغات اینگونه باغ ویلاها با آب اندک و متناوب انجام می‌شود لذا درختان آنها ضعیف شده و میزبان آفات مختلف است و به خطری برای باغداری صنعتی مناطق روستایی و کانون انتقال آفات در این بخش تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: شهروندان باید هرگونه خرید و فروش ملک و ویلا حتی املاک دارای سند را پس از طی مراحل قانونی و اخذ تاییدیه‌های جهاد کشاورزی و نهادهای ذیربط انجام دهند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.