رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مصوبه ستاد تامین، توسعه فضای سبز و امکان دسترسی عامه مردم به ارتفاعات جنوبی مشهد است و به هیچ وجه طرح ترافیکی در این ارتفاعات ادامه نمی‌یابد.

هیچ طرح ترافیکی در ارتفاعات جنوبی مشهد اجرا نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی  در نشست با اعضای قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد افزود: اگر مستنداتی خلاف این مصوبه در این منطقه ارائه شود پیگیری صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در گذشته در این ارتفاعات و در جریان اجرای پروژه ترافیکی کمربند جنوبی تخریب صورت گرفته است و اعاده وضعیت سابق امکان ندارد لذا باید از این تخریب حسن استفاده را بکنیم.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: حین انجام وظیفه در دادستانی مشهد برای ما محرز شد که کاربری طرح ترافیکی کمربند جنوبی به صلاح زیست محیطی مشهد نیست لذا با پیگیری مراجع رسمی این پروژه متوقف شد.

صادقی افزود: این پروژه تا مدتها متوقف بود و ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی نیز با نظر دادگستری مبنی بر عدم ادامه این طرح مصوب ترافیکی همراهی کرد ولی برای این که زمینه دسترسی مردم به این ارتفاعات فراهم شود مقرر شد شهرداری برای حضور عموم در این ارتفاعات، فضای سبز این منطقه را کامل و امکان دسترسی همه را فراهم کند، همچنین شهردار مشهد ملتزم شد سرویس هایی در حاشیه شهر برای حضور شهروندان در این عرصه را مهیا کند.

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان مشهد چندی قبل در مصاحبه ای اعلام کرد که پروژه کمربند جنوبی به روال قبل در حال اجراست و من با این که به دلیل ابتلای به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بودم بلافاصله پی از ترخیص از بیمارستان از این منطقه بازدید کردم اما اقداماتی در جهت ادامه پروژه کمربند جنوبی مشاهده نکردم.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ادعای یک فرد دلیل بر وجود یک اتفاق نیست، اگر کسی به دنبال ایجاد موج است، فرصت و الزامی برای جواب دادن وجود ندارد، ترمز لسان دیگران دست ما نیست.

صادقی افزود: اگر بخواهیم جمعیت چند هزار نفری از فضای زیست محیطی ارتفاعات برخوردار باشند باید زمینه دسترسی و امکانات خدماتی نیز برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: تضمین می کنم هیچ طرح ترافیکی در این ارتفاعات اجرا نمی شود و هیچ تضادی بین تصمیم ستاد تدبیر و ستاد حفظ حقوق بیت المال استان خراسان رضوی وجود ندارد و خیلی از اراضی آن منطقه را نیز از نهادهایی نظیر اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی گرفته و در اختیار شهرداری گذاشته ایم، شهرداری نیز موظف شده فضای سبز منطقه را تکمیل و با امکانات مختصری در اختیار شهروندان قرار دهد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر انحرافی در مسیر پروژه و مصوبه ستاد تدبیر وجود داشته باشد اقدام لازم انجام می‌شود اما اخلاقی نیست هر موضوعی به عنوان مصوبه ستاد تدبیر مطرح و اعلام شود، برخی افراد به دلیل تریبون و موقعیتی که دارند موضع گیری هایی می کنند، اعضای ستاد تدبیر اسرائیلی نیستند که برای تخریب آن تلاش کنید، همه خدمتگزاران به مردم هستند، ستاد تدبیر استان ترکیبی از نمایندگان دستگاه های مختلف برای هم افزایی و تصمیم گیری در خصوص موضوعات مختلف است و جایگاه ستاد به ارکانی است که در آن حضور دارد.

صادقی افزود: ایجاد شرایط متشنج در استان خراسان رضوی به نفع مردم نیست، با آغاز فعالیت استاندار فعلیتصمیم بر آن شد دعواهای سیاسی و جناحی کنار گذاشته شود و همه به نفع مردم کار کنیم چون اختلافات به نفع استان نیست و هیچ استانی فضای استان خود را این گونه تخریب نمی کند لذا باید برای جذب منابع در استان تلاش کنیم تا از رشد اقتصادی و اشتغالزایی برخوردار باشیم.

وی تصریح کرد: هنوز طرحی برای ارتفاعات جنوبی ارائه نشده است و از پیشنهادات و پیوستها در خصوص این پروژه استقبال می کنیم، نگرانیهایی که وجود دارد را اعلام کنید تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

مدیر کل دادگستری خراسان‌رضوی با بیان این که امام رضا (ع) محور درآمد، اشتغال و سرمایه در مشهد است گفت: در ایام کرونا که ورود گردشگر به این شهر و استان متوقف شد دعاوی کیفری و قضایی افزایش چشمگیری داشت، جذب زائر و گردشگر به نفع شهر و شهروندان است و اگر  امام رضا (ع) در استان و یا کشور دیگری بود چند برابر ما از این ظرفیت استفاده می‌کردند.

صادقی افزود: اگر بتوانیم ماندگاری زائر در این کلانشهر را از سه شبانه‌روز به یک هفته افزایش دهیم اقتصاد، اشتغال و کسب و کار رونق می‌گیرد لذا باید قدم‌هایی در این خصوص برداریم.

دانشجویان در این نشست از مدیرکل دادگستری خراسان رضوی خواستند مصوبه ستاد تدبیر استان در خصوص ارتفاعات جنوبی را در اختیار آنها قرار دهد که وی این موضوع را پذیرفت و قول داد مصوبه را در جلسه بعدی ارائه دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردو.سی مشهد: جاده کمربند جنوبی مشهد در ابعاد کوچکتر در حال ساخت است

استادیار گروه آموزشی مرتع و آبخیزداری دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: طرح مصوب ستاد تدبیر استان در خصوص طرح کمربند جنوبی مشخص نیست و جاده کمربند جنوبی با عرض کمتر در دست ساخت است.

مهدی کلاهی افزود: نگرانی سمن‌ها و دانشگاهیان از اجرای طرح کمربند جنوبی در ابعاد کوچکتر است.

وی ادامه داد: کوه، محل تفرجگاهی است و دسترسی به آن وجود دارد و ایجاد جاده در کنار کوه آثار تخریبی بیشتری دارد و هر اقدامی در طبیعت نیازمند مطالعات زیست‌محیطی است.

یک کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری نیز در این نشست گفت: در جریان اجرای پروژه کمربند جنوبی تا کنون ۴.۵ کیلومتر از این مسیر اجرا  و زیرسازی‌ها انجام شده ‌است و در حال حاضر نیز جاده دسترسی در این کمربند در حال اجراست و هیچ تضمینی وجود ندارد طرح عبوری از این پروژه گرفته نشود.

سروش باغبان افزود: طرحی که در حال حاضر در ارتفاعات جنوبی در دست اجراست باید ارائه شود و شفافیت در این خصوص وجود داشته باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.