استاندار تهران درباره آتش سوزی‌های اخیر در بوستان‌های تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیح استاندار تهران درباره آتش سوزی‌های اخیر بوستان‌های تهران

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه برگزاری پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آتش سوزی‌های اخیر بوستان‌ها در تهران، گفت: در اوایل امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم و همین امر سبب رشد علف‌های هرز در مراتع و بوستان‌های تهران شده است که با افزایش گرمای هوا و شدت تابش آفتاب بعضا به صورت سهوی آتش سوزی‌هایی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته  مواردی از آتش‌سوزی‌ها نیز به صورت عمدی صورت گرفته که مسببان حادثه دستگیر شده‌اند. البته این آتش سوزی‌ها در مجموع حدود 25 مورد بوده که حدود سه تا چهار مورد آنها عمدی بوده که قطعا مسببین به مجازات خود خواهند رسید.

وی تاکید کرد: عمده آتش سوزی‌ها بر اثر باقیمانده ضایعات پلاستیکی است که انتظار می‌رود شهروندان در خصوص رها کردن این ضایعات در طبیعت دقت نظر را داشته باشند. خوشبختانه آمادگی لازم در دستگاه‌ها برای نظارت و مقابله با این موارد نیز شکل گرفته است.

وی همچنین گفت: برای اتخاذ تدابیر لازم جهت ایجاد آمادگی آحاد جامعه و دستگاه‌های ذیربط این جلسه تشکیل شد و در راستای آن دستگاه‌هایی همچون هلال احمر، آب منطقه‌ای، آبفا، مسکن و شهرسازی، شهرداری و موسسه ژئوفیزیک گزارش‌هایی ارائه کردند.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف وظایف خاصی را عهده دار هستند که بر اساس تقسیم کار ملی و استانی که در قانون پیش بینی شده هر یک از آنها باید وظایف خود را اجرا کنند. البته مقرر شد این دستگاه‌ها بار دیگر وظایف خود را مرور و احصا کنند و در این راستا علاوه بر ارائه گزارش اقدامات خود، نیازمندی‌های خود را نیز اعلام کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد هلال احمر برای آموزش‌های همگانی، اسکان اضطراری و سایر وظایف خود از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های دیگر استفاده کند. همچنین خوشبختانه با دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه نسبت به تامین اقلام پایگاه‌های هلال احمر اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه تامین آب شرب در مواقع اضطراری نیز تا پایان امسال 102 مخزن آب اضطراری برای مواقع بحران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مابقی آنها نیز تا پایان سال 1403 تامین و به بهره برداری می‌رسند.

استاندار تهران تاکید کرد: بناهایی همچون 16 بیمارستانی که در خط گسل زلزله قرار گرفته‌اند توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مقاوم سازی و یا جایگزینی بیمارستان‌ها انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر وجود نگرانی در خصوص 3200 هکتار بافت فرسوده در تهران افزود: پیشنهاد است که هر چه سریع‌تر نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد و مقرر شده گزارشی در خصوص اقدامات این حوزه در این جلسه ارائه شود و تا نوسازی بافت‌های فرسوده، مقاوم سازی آنها انجام شود.
 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.