در پی استعلام شعب مجلس در مورد اعتبارنامه سه منتخب مجلس، شورای نگهبان به این استعلام پاسخ داد.

شورای نگهبان به استعلام مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و صالحی پاسخ داد

قدس آنلاین: علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در این باره به ایسنا گفت: بر اساس پاسخ شورای نگهبان به استعلام صورت گرفته از سوی شعب مدارک و مستندات معترضین به اعتبارنامه آقایان دلخوش و محمد صالحی منتخبان صومعه سرا و چادگان پیش از این در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: طبق اعلام شورای نگهبان مدارک و مستندات معترضین درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون منتخب گچساران پیش از این در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس علی رغم اینکه پیش از این تایید اعتبارنامه آقایان دلخوش و محمدصالحی در شعبه دهم اعلام شده بود این شعبه باید مجددا درباره اعتبارنامه این دو منتخب تشکیل جلسه دهد و تصمیم گیری کند در مورد اعتبارنامه آقای تاج گردون نیز شعبه دوازدهم باید با توجه به پاسخ شورای نگهبان تشکیل جلسه داده و نظر خود را اعلام کند.

در همین رابطه موسوی لارگانی رئیس شعبه دوازدهم مجلس از برگزاری جلسه این شعبه در روز دوشنبه (فردا) خبر داد و گفت که شعبه ۱۲ در جلسه فردا در مورد اعتبارنامه آقای تاجگردون تصمیم گیری خواهد کرد.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز در این رابطه به ایسنا، گفت: با توجه به پاسخ شورای نگهبان به شعب مربوطه، شعب باید تشکیل جلسه دهند. نهایتا در صورت تایید اعتبارنامه هرکدام از منتخبین در شعب، نظر شعبه در صحن مطرح و تصویب اعتبارنامه اعلام می‌شود و در غیراینصورت موضوع به کمیسسون تحقیق ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.