احتمال می رود این شکارچی متخلف سهوی یا عمدی اقدام به آتش سوزی ارتفاعات کرده و البته تا پیدا شدن این فرد امکان اثبات آن وجود ندارد.

افزایش شعله‌های آتش در ارتفاعات دنا/ احتمالا عمدی است/ فرماندار: نیاز به بالگرد داریم

قدس آنلاین: فرماندار دنا عامل احتمالی آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را یک شکارچی عنوان کرد و گفت: شعله‌های آتش در ارتفاعات دنا شدت گرفته و برای مهار نیاز به بالگرد داریم.

عبدالحمید پناهی در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: متاسفانه حجم شعله های آتش در جنگل‌ها و مراتع حدفاصل «ده کهنه - تمنک و بهرام‌بیگی» به‌دلیل وزش باد هم اکنون بالا و هر لحظه هم این شعله ها فوران تر می‌شود.

وی از سرعت‌گرفتن شعله‌های آتش در بخشی از ارتفاعات دنا در محدوده روستای "تِمِنَک" پاتاوه این شهرستان خبرداد و افزود: اگرچه قسمت جنوبی محل آتش سوزی به صورت تقریبی مهار شده اما به‌دلیل ارتفاع زیاد منطقه، نمی‌دانم در قسمت شمالی چه خبر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دنا با تاکید براینکه اطلاعی از قسمت شمالی محل آتش‌سوزی نداریم، خاطرنشان کرد: نیاز به بالگرد برای مشخص شدن میران آتش سوزی‌ها و همچنین خاموش کردن شعله‌های آتش داریم.‌

پناهی از حضور نیروهای امدادی و مردمی برای خاموش نمودن شعله‌های آتش در این ارتفاعات قدردانی کرد و ادامه داد: اگر شعله‌های آتش تا قبل از شب کنترل نشود به‌طور حتم به‌دلیل وزش بادهای شدید امکان انتقال به سایر نقاط را نیز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عامل آتش سوزی ارتفاعات دنا واقع در محدوده روستای " تمنک پاتاوه دنا " مشخص شده است یا خیر؟ هم ادامه داد: بنا بگفته یکی از محیط بانان، یک شکارچی غیرمجاز که سوار بر موتورسیکلتی بوده و اسلحه‌ای نیز با خود داشته قبل از شروع آتش سوزی‌ها در محل اولیه آتش سوزی بوده و البته محیط بان نتوانسته این فرد را شناسایی کند.

پناهی گفت: احتمال می رود این شکارچی متخلف سهوی یا عمدی اقدام به آتش سوزی ارتفاعات کرده و البته تا پیدا شدن این فرد امکان اثبات آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.