وجود شبکه‌های قدیمی برق در گناباد و نبود سیم روکش‌دار، علت اصلی خاموشی و قطع لحظه‌ای برق در این شهرستان است؛ این موضوع موجب گلایه‌مندی مردم و ایجاد خسارت‌ به وسایل برقی شده است.

قدیمی بودن شبکه‌ها و قطع لحظه‌ای برق در گناباد/ سیم های  روکش‌دار جایگزین شود

به گزارش قدس آنلاین، خاموشی و افزایش قطعی‌های برق در شهرستان گناباد، باعث بروز نارضایتی در شهروندان شده است.

هادوی، یکی از شهروندان ساکن در بلوار معلم شهر گناباد در این زمینه گفت: قطع و وصل برق به یک رویه عادی تبدیل شده است و روزی حداقل یک بار این اتفاق تکرار می‌شود.

قطع و وصل لحظه‌ای برق در روزهای مختلف سال

حمیدی، از اهالی شهرک سعدی هم در این باره، گفت: معمولاً داستان قطع و وصل لحظه‌ای برق را در روزهای مختلف سال در این منطقه تجربه می‌کنیم که باعث ورود خسارت به دستگاه‌های برقی منزل شده است.

رضایی، یکی دیگر از شهروندان هم، با انتقاد از قطع و وصل برق با شروع فصل تابستان، گفت: این خاموشی‌های مکرر آسیب زیادی به وسایل برقی از جمله کولرها می‌زند.

آسیب دیدن وسایل برقی با خاموشی‌های مکرر

کریمی، شهروند گنابادی، قطع و وصل برق را موجب آسیب دیدن وسایل برقی دانست و گفت: هر بار که برق قطع می‌شود، مجبور هستم تا تنظیمات برخی دستگاه‌ها مثل یخچال فریزر را به حالت قبلی برگردانم و اگر چند روزی در خانه نباشیم، تمام تنظیمات آن بر اثر همان یک لحظه قطع و وصل برق بهم می‌ریزد و به مرور آسیب می‌بیند.

جمعی از اهالی مناطق مختلف شهرستان گناباد از جمله بیدخت، نوقاب و بیلند هم قطع و وصل مکرر برق را در شرایطی که قیمت وسایل برقی بسیار بالا است، یکی از مهمترین مشکلات پیش روی خود عنوان می‌کنند.

قطع لحظه‌ای برق توسط تجهیزات حفاظتی انجام می‌شود

محمد بهشتی نیز با بیان اینکه قطع لحظه‌ای برق توسط تجهیزات حفاظتی، بدون دخالت فرد و به منظور جلوگیری از خسارت در مواقع بروز اتفاق در شبکه انجام می‌شود، اظهار کرد: شکستن پایه تیر برق، پاره شدن سیم، بروز عیب در تجهیزات و برخورد شاخه درختان یا پرندگان به شبکه از جمله مواردی است که باعث بروز اتفاق در شبکه می‌شود که در برخی موارد از جمله برخورد پرنده، به محض برطرف شدن عیب، شبکه بعد از چند ثانیه به صورت خودکار برق‌دار می‌شود.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده، علت عمده قطعی‌های گذرای شبکه برق شهرستان گناباد که در دو سال اخیر افزایش قابل توجهی نیز پیدا کرده، برخورد پرندگان است.

هیچ شبکه جدیدی با سیم بدون روکش احداث نشده است

مدیر برق گناباد، راهکار اساسی جلوگیری از این قطعی‌ها را تبدیل شبکه‌ها به شبکه‌های با سیم روکش‌دار عنوان کرد و افزود: در ۵ سال اخیر، هیچ شبکه جدیدی با سیم بدون روکش احداث نشده است.

تبدیل شبکه‌ها با اولویت‌بندی در دست انجام است

بهشتی با بیان اینکه بیش از ۲۰ کیلومتر از شبکه‌های قدیمی و ۱۰۰ دستگاه از پست‌های قدیمی به شبکه‌های روکش‌دار تبدیل یا کاور شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از هزار کیلومتر شبکه و بیش از هزار و سیصد دستگاه پست هوایی در شهرستان گناباد، تبدیل شبکه‌ها مدت زمان زیادی زمان خواهد برد، گرچه این کار، با اولویت‌بندی در دست انجام است.

وی تصریح کرد: به رغم وجود این قطع و وصلی‌ها، مدیریت برق گناباد در چند سال گذشته همواره رتبه برتر کمترین خاموشی‌ها را در سطح استان خراسان رضوی داشته است.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که زمان مشخصی برای انجام رفع کامل این مشکل بیان نشده و با قطع برق لحظه‌ای، نگرانی‌های مردم و آسیبی که به وسایل وارد می‌شود، همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.