۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
کد خبر: 707302

وزیر خارجه قطر اعلام کرد، کشورش آمادگی مشروط برای حل بحران در روابط با چهار کشور عربی را دارد.

قطر: شورای همکاری خلیج فارس"فلج" است

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با این که محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی عربستان، مصر، بحرین و امارات وارد چهارمین سال متوالی شده است، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوموند، ضمن تأکید بر آمادگی مشروط برای حل بحران در روابط با چهار کشور حاشیه خلیج فارس، شورای همکاری خلیج فارس را «فلج» توصیف کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین تصریح کرد که دوحه همواره آماده دستیابی به راه‌حلی برای بحران در روابط با چهار کشور عربی است؛ به شرط این که حاکمیت قطر و نیز قوانین بین‌المللی نقض نشود.

وی در ادامه گفت، محاصره قطر به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که همواره «فلج» است، ضرر وارد کرده و اختلافات سیاسی مانعی بر سر راه تحقق منافع ملت‌های کشورهای عضو این شورا است.

این وزیر قطری در خصوص طرح‌ها و ابتکارعمل‌های مطرح شده برای حل این بحران، گفت: تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته به رغم برخی پیشرفت‌ها، موفقیت‌آمیز نبود و به نظر می‌رسد که طرف مقابل تمایلی به انجام مذاکرات واقعی ندارد.

وی همچنین در خصوص تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن عربستان و امارات جهت بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیماهای قطری، تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه پیشرفتی صورت نگرفته اما ما همواره با آمریکایی‌ها به صورت بی‌وقفه در تماس هستیم.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: از ابتدا این‌گونه رفتارهای چهار کشور عربی، غیرقانونی بود و ما به دادگاه کیفری بین‌المللی و سازمان هوانوردی بین‌المللی شکوائیه‌ای ارائه داده و امیدواریم که حریم هوایی خود را مجددا به دست آوریم.

عربستان، بحرین، مصر و امارات از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده‌اند و تاکنون وساطت‌ها و تلاش‌ها برای حل این بحران یا کاهش شدت آن موفقیت آمیز نبوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.