رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گفت: با دستگیری یک قاچاقچی حیوانات وحشی در حوالی شهر مشهد، از قاچاق یک محموله جلوگیری و در عملیاتی دیگر ۴۸ قطعه جوجه زاغ که در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شدند، کشف و توقیف شد.

دستگیری قاچاقچی پرنده و کشف محموله زاغ

عقیل رحمانی/

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گفت: با دستگیری یک قاچاقچی حیوانات وحشی در حوالی شهر مشهد، از قاچاق یک محموله جلوگیری و در عملیاتی دیگر ۴۸ قطعه جوجه زاغ که در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شدند، کشف و توقیف شد.

**قاچاق کبک در ترمینال لو رفت

مرتضی شیرزور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد در تشریح نخستین عملیات صورت گرفته به قدس گفت: چند روز پیش از سوی منابع خبری اطلاعاتی به این اداره واصل شد که حاکی از آن بود که یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای پرندگان وحشی که از مدت‌ها پیش تحت تعقیب نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مشهد قرار دارد، در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد دیده شده است. در این گزارش همچنین اشاره شده بود فرد مذکور درصدد جمع‌آوری یک محموله دیگر از پرندگان وحشی و قاچاق آن‌هاست.

وی ادامه داد: از همین رو موضوع برای بررسی دقیق‌تر به یکی از تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست مشهد اعلام شد که به منطقه نزدیک‌تر بودند و از آن‌ها خواسته شد رد فرد تحت‌تعقیب را هرچه سریع‌تر بزنند.

مرتضی شیرزور بیان کرد: در حالی که محدوده محل تردد متهم مورد کنترل قرار گرفته بود مشخص شد او هنگامی که قصد انتقال یک محموله کبک را با اتوبوس مسافربری داشته، توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شده است.

در ادامه مأموران یگان حفاظت در محل پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) حاضر و به بررسی بیشتر ماجرا پرداختند که به این واسطه مشخص شد محموله ۴۸ قطعه‌ای کبک‌های وحشی  که همراه قاچاقچی بود در کرمانشاه شکار و پس از انتقال به مشهد قرار بود آن‌ها را به محلی دیگر منتقل کند که همه‌چیز فاش می‌شود. پس از آن قاچاقچی دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی و پرندگان وحشی برای طی شدن مراحل رهاسازی در طبیعت به مقر یگان حفاظت محیط زیست منتقل شدند.

**کشف سنجاب ایرانی پیش از فروش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد در ادامه گفت: مدتی بود اخباری مبنی بر فروش برخی پرندگان وحشی در پرنده‌فروشی‌های شهر مشهد به یگان حفاظت محیط زیست منعکس و برهمین اساس دستور رصد ماجرا صادر شده بود.

وی عنوان کرد: در ادامه و در بررسی‌های نامحسوس، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهر در پوشش خریدار و ... اقدام‌های کنترلی را صورت داده که به این واسطه معلوم شد فردی که در پرنده‌فروشی‌های شهر تردد داشته اقدام به فروش ۴۸ قطعه جوجه زاغ کرده است.

از همین رو فرد خاطی دستگیر و از او یک سنجاب ایرانی و ۴۸ قطعه جوجه‌زاغی که در شرایط بسیار نامساعدی نگهداری می‌شدند، کشف و توقیف شد.

در ادامه فرد مذکور به همراه پرونده تنظیمی به مراجع قضایی معرفی شد تا پاسخگوی اقدام‌های خود باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد در پایان افزود: گشت، کنترل و همچنین نظارت بر فعالیت پرنده‌فروشی‌های حوزه استحفاظی از وظایف ذاتی یگان حفاظت این اداره بوده که در صورت مشاهده هر گونه اقدام خلاف قانون با متخلفان و سودجویان قاطعانه برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.