گیلان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح تحول سلامت نیازمند فراهم کردن تجهیزات مربوط به آن است که تا امروز در گیلان به‌خوبی اجرا نشد و برای اجرای مطلوب این طرح همچنان به حمایت مسئولان کشور نیاز داریم.

اجرای نامطلوب «طرح تحول سلامت» در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،ارسلان سالاری با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان همچنان در حوزه سلامت و درمان با کمبودهایی روبه‌رو است و برای توسعه زیرساخت‌های این حوزه نیازمند حمایت مسئولان کشور از جمله وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان برنامه و بودجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه درحال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد عنوان کرد: طرح تحول نظام شهری فقط در گیلان اجرا نشده درحالی‌که زیرساخت‌های بهداشت و درمان بسیاری از استان‌ها با بهره‌مندی از طرح‌ مذکور توسعه یافته و توانستند نیروی انسانی موردنیاز خود در حوزه‌ سلامت را هم جذب کنند.

سالاری با اشاره به اینکه فضاهای فرهنگی و ورزشی دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز مربوط به ۲۰ سال گذشته است تصریح کرد: کمبودهای حوزه فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه کاملاً مشهود است و برای بازسازی و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی متناسب با نیاز دانشگاه به حمایت و مساعدت مسئولان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و نواقص حوزه بهداشت و درمان استان گیلان نیازمند عزمی جدی، اراده‌ای قوی و همچنین مساعدت مسئولان است افزود: خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در وضعیت خوبی نیستند لذا برخی دانشجویان به‌ناچار در خوابگاه‌های استیجاری ساکن هستند و این شرایط شایسته این دانشجویان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.