۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 707349

گیلان- رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش وقوع سرقت در استان از ابتدای اردیبهشت تاکنون خبر داد و گفت: ۱۸ درصد از سرقت‌های انجام شده مربوط به منازل است.

سرقت در استان گیلان افزایش پیدا کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پلیس گیلان ، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی با بیان اینکه ۱۸ درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان مربوط به منازل است که به صورت سرقت زیورآلات، سکه و ارز اتفاق افتاده اظهار داشت: بر اساس آمارها از ابتدای اردیبهشت تاکنون وقوع سرقت در استان گیلان افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از کاهش آمار سرقت در استان در ماه‌ پایانی سال گذشته و فروردین امسال به دلیل قرنطینه خانگی خبر داد و عنوان کرد: پلیس برای ایجاد و حفظ آرامش در سطح استان گیلان تمامی کانون‌های خطر و نقاط تجمع در شهرها و محلات استان را از قبل شناسایی کرده است و در آن‌ها حضور فعالی دارد.

فلاح‌کریمی با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال فراوانی وقوع سرقت در گیلان کاهش پیدا کرده بود اما از اردیبهشت امسال مجدد و به تدریج روند آن افزایشی شد تصریح کرد: بیشتر این سرقت‌ها در حوزه منازل مردم انجام شده ‌و بیش از ۵۰ درصد این سرقت‌ها هم در حوزه زیورآلات و جواهراتی بود که در خانه نگهداری می‌شدند.

وی از مشارکت عمومی بسیار پائین مردم استان گیلان در امر مبارزه با جرایم از جمله سرقت سخن گفت و با بیان اینکه بالا رفتن از بالکن منازل توسط سارقان بسیار شایع شده است ابراز داشت: فراوانی دوم سرقت‌های انجام شده در گیلان مربوط به سرقت اتومبیل است به طوری‌که در ۲ ماه اخیر ۱۶۷ دستگاه خودرو به سرقت رفت.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان ۸۲ درصد از سرقت‌های اتومبیل انجام شده در استان گیلان را سرقت پراید اعلام کرد و با تأکید بر اینکه بی‌احتیاطی رانندگان علت بسیاری از این سرقت‌ها بوده است افزود: تعداد زیادی از این خودروها در حالی‌که روشن بودند به سرقت رفته‌اند که این موضوع از غفلت صاحبان مال حکایت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.