مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی۱۳۹۹-۱۴۰۰ این استان با کمبود قطعی ۱۹ هزار معلم مواجه است.

خراسان رضوی با کمبود ۱۹ هزار معلم مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود به شیوه‌های جایگزین هستیم و بخشی از این کمبود را از محل معلمان حق‌التدریس که در اختیار داریم به تعداد سه هزار و ۶۰۰ نفر جبران می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این کمبود را هم از طریق اجرای طرح خرید خدمات آموزشی و جذب حدود پنج هزار معلم مرتفع خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان این که در سال گذشته تعداد چهار هزار و ۶۴۰ نفر از همکاران این استان بازنشسته شدند گفت: امسال نیز هفت هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران شرایط بازنشستگی را دارند که حدود یک سوم این شمار را نگه می‌داریم و به این ترتیب بیش از دو هزار کمبود معلم استان را از ادامه خدمت این همکاران تامین خواهیم کرد.

خدابنده افزود: بخشی از آموزش را نیز از طریق برون سپاری به شرکتها، موسسات دولتی یا موسسات خصوصی مانند فنی حرفه‌ای، کار و کشاورزی  ارائه می‌دهیم که در این قالب حدود ۲۰ هزار هنرجو آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: همچنین با کمک گرفتن از همکاران شاغل به صورت حق‌التدریس بخش دیگری از کمبود معلم استان را در کلاسهای درس جبران می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تاکید کرد: این استان جزء استانهایی است که بیشترین نیاز به معلم را دارد.

خدابنده افزود: این استان به دلیل پراکندگی جغرافیایی، آمار بالای دانش‌آموزان و نیز مهاجرپذیر بودن نیاز بیشتری به معلم دارد ضمن این که میزبان فرهنگیان با سابقه زیادی است لذا آمار بازنشستگی معلمان در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری زیاد است و بیشتر دچار کبود نیرو هستیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.