مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرید تضمینی کلزا و گندم در این استان تاکنون ۶ هزار و ۵۶۰ تن از این دو محصول خریداری شده است.

حجم خرید تضمینی کلزا و گندم خراسان رضوی از ۶ هزار تن فراتر رفت

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری ‌مقدم اظهار کرد: این میزان خرید شامل پنج هزار و ۳۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان و هزار و ۲۶۰ تن دانه روغنی کلزاست.

وی ادامه داد: خرید گندم که از ۱۰ خرداد ماه جاری آغاز شده است تاکنون در شهرستان‌های سرخس، سبزوار، بردسکن و رشتخوار انجام شده است و در بقیه شهرستان‌ها نیز به محض برداشت محصول، خرید گندم مازاد بر نیاز آغاز خواهد شد. 

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری برای هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

ناصری مقدم افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بر اساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام می‌شود و ۶۰ مرکز خرید در استان خرید گندم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: خرید محصول کلزا نیز که از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده تاکنون در شهرستان‌های سرخس، بردسکن، گناباد، تایباد، رشتخوار، تربت‌جام و سبزوار انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است و کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه نیز به طور کامل پرداخت شده است.

ناصری مقدم افزود: امسال ۱۶ مرکز خرید در شهرستان‌های استان خراسان رضوی خرید این دانه روغنی را بر عهده دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.