سرپرست شرکت آرد قدس رضوی از آمادگی این مجموعه برای ذخیره‌سازی بیشترین مقدار گندم در سیلوهای خود طی سال جاری خبر داد.

آمادگی شرکت آرد رضوی برای ذخیره‌سازی حداکثری گندم در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، علی پهلوان‌زاده بیان کرد: شرکت آرد قدس رضوی در این راستا با هلدینگ کشاورزی رضوی، مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس و همچنین تعاونی روستاییان و کشاورزان با رویکرد دریافت حداکثر گندم در سال جاری مذاکره کرده است.

وی ادامه داد: در واقع این مذاکره‌ها در خصوص ذخیره‌سازی گندم برای دولت، فروش به صورت توافقی به شرکت و ثبت در سامانه دولتی انجام شده است.

سرپرست شرکت آرد قدس رضوی با اشاره به دریافت حدود ۲۰ هزار تن گندم در سال گذشته توسط این شرکت با توجه به کمبود این محصول و سطح زیر کشت آن در کشور تصریح کرد: این محصول در سال ۱۳۹۸ از مجموعه‌هایی همچون کشت و صنعت مزرعه نمونه، مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس، مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در چناران، موقوفات ملک و کشاورزان دریافت شده بود.

وی ادامه داد: این شرکت امسال به منظور جذب حداکثری و ذخیره‌سازی سیلوها در سال جاری، اقداماتی نظیر هماهنگی با شرکت هلدینگ رضوی، سازمان موقوفات ملک، سازمان کشاورزی و موقوفات چناران، مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس، کشت و صنعت مزرعه نمونه و کشاورزان را در دستور کار خود قرار داده است.

پهلوان‌زاده درباره ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوهای شرکت آرد قدس رضوی تصریح کرد: این شرکت ۵ سیلوی ۶ هزار تنی دارد که ظرفیت مجموع سیلوها در مجموع ۳۰ هزار تن است.

وی افزود: ضمن این که شرکت به سبب داشتن سیلوهای مجهز و به روز، شرایط بسیار مناسبی برای ذخیره‌سازی گندم دارد.

پهلوان‌زاده درباره جنس سیلوهای مذکور خاطرنشان کرد: جنس این سیلوها از صفحه‌های فولادی گالوانیزه موج‌دار و دارای کف بتونی مسطح است.

وی ادامه داد: امکان کنترل درجه حرارت و رطوبت از طریق دوران و همچنین تعبیه سیستم‌های تهویه و هوادهی از زیر کندوها، بخشی دیگر از ویژگی‌های این سیلوها به شمار می‌رود.

سرپرست شرکت آرد قدس رضوی افزود: علاوه بر این، می‌توان هزینه ساخت کمتر و سرعت ساخت بیشتر نسبت به سیلوهای بتونی و نیز سبکی وزن، امکان مونتاژ و جابجایی سیلوهای فلزی را نام برد.

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.